روزانه های سینمایی
هجوم موشها به سینماها

هجوم موشها به سینماها

همزمان با انجام عملیات فنی برای آماده سازی نسخه نهایی فیلم سینمایی شهر موشها ۲، تلاش هایی برای اکران گسترده فیلم در جریان است. همین هفته پیش بود که نمایندگانی از سینماهای ۳۱ استان کشور به تهران آمدند و در یک دوره توجیهی شرکت کردند. حدود ۱۰۰ سالن سینما در کشور به اکران همزمان فیلم مبادرت می کنند و در بسیاری از شهرها نه یک سالن بلکه دو سالن شهر موشها را به نمایش خواهند گذاشت. این امر به خاطر پیش بینی استقبال گسترده از فیلم است.

شهر موشها را ربع قرن پیش محمد علی طالبی جلوی دوربین برد و این بار خانم برومند کارگردانی قسمت دوم این داستان را انجام داده است. زنی که طی سه دهه گذشته کوله باری پر از تجربه ها تلویزیونی و سینمایی دارد. در این میان تنها نگرانی موجود آن است که آیا کودکان این نسل به اندازه بچه های دهه ۶۰ از فیلم استقبال خواهند کرد و با دیدن عروسک ها و شیطنت هایشان سر ذوق خواهند آمد؟ از یاد نبریم که بر خلاف کلاه قرمزی که در همه سال های سپری شده در سیما و سینما با مردم و بچه ها همراه بوده است، عروسک های شهر موشها غیبت طولانی داشته و به جز تکرار مجموعه تلویزیونی و نسخه سینمایی آن، روایت تازه ای از آنها نشنیده ایم.

از سوی دیگر تکنیک های حرکتی عروسک های شهر موشها، با توجه به انیمیشن های جذاب سه بعدی خارجی ممکن است برای کودکان و خردسالان امروزی چندان جذاب نباشد و مخاطبان با آن ارتباط برقرار نکنند. البته می توان حدس زد که تیم سازنده فیلم، از جلوه های ویژه رایانه ای و تلفیق آن با حرکات دوربین، بهره های زیادی برده است و همچنین فضای موزیکال فیلم، جذابیت مضاعفی به داستان بخشیده است، با این حال ذائقه متفاوت کودکان امروزی و گرایش اغلب آنها به انیمیشن، کار را برای سرمایه گذاران شهر موشهای ۲ دشوار کرده است.

باید تا دو هفه دیگر صبر کرد و دست پخت تیم تولید را دید. خدا کند همانطور که آنها پیش بینی کرده اند، موج حضور کودکان و خانواده هایشان، قفل بسته سینماهای کشور بویژه شهرستانها را باز کند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • آقای فروتن شـما اصلا آقای میر مجیدی را در جایی می بینید؟ چـرا جـواب ما ها رو نــمیده؟ لطفا اگر آقای محمد حسین میر مجیدی را در جایی دیدید بگید حتما به روزانه های سینمایی سری بزننـد؟ ما کلی سوال کردیم ولی تا الآن انگار نه انـگار … لطفا به عـوامل گلرنــگ نیز گوش زد کنین که چــرا توزیع نـمیکننـد؟ ما تا الآن که شده ۵۰ روز منتظر و چشــم به راه مجموعه (پایانی) شوخی کردم…! هستیــم و میخواهیم مجموعه ۱۲ را ببینیـــم … خدایا به امید تو انشاءالله تا پایان ایـن هفته مجموعه پایانی پخش شــود … با تشکر از مدیریت روزانه های سیــنمایی اســتاد فروتـن

  • من برای دیدن این فیلم لحظه شماری می کنم و یه سوال به نظر شما فیلم چهارم کلاه قرمزی ساخته می شود؟

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید