روزانه های سینمایی
قیمت بلیط سینما از ویدیو ارزان تر شد!

قیمت بلیط سینما از ویدیو ارزان تر شد!

به دنبال تصمیم شورای صنفی نمایش بلیط سینماها نیم بها شد. به موجب این گزارش، از فردا بلیط سینماها در دو سئانس اول بصورت نیم بها به فروخته می شود. پیش از این بلیط سینماها در سئانس اول  تمام روز سه شنبه ها با ۵۰ درصد قیمت به تماشاگران عرضه می شد. این اقدام گام دیگریست برای کشاندن مردم به سینماها تا گرانی بلیط را بهانه سینما رفتن نکنند.

شکست تجاری بیش از نیمی از فیلم های سال ۹۳ بی شک عامل دیگری بوده است تا با اجرای این طرح، سردی گیشه ها از بین برود. در بین ۵ فیلمی که از هفته گذشته به اکران عمومی در آمده اند، فقط کلاشینکوف توانسته است، رونقی به گیشه ها بدهد و سایر فیلم ها هنوز به نصاب ۱۰۰ میلیون تومان نیز نرسیده اند.

کاهش ۵۰ درصدی بلیط سینماها در دو سئانس ۳۴۰ سالن کشور که اکثر آنها در شرایط عادی بلیط ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ تومانی عرضه می کنند، می تواند الگوی مصرف علاقمندان به سینما را تغییر دهد. انتظار می رود؛ در شهرهای دارای سینما مردم چون گذشته به انتظار عرضه نسخه ویدیویی فیلم های ایرانی نمانده و میل سینما رفتن در آنها تقویت شود. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، بی شک این امر در فروش نه چندان رضایت بخش نسخه ویدیویی فیلم های ایرانی، تاثیر منفی برجای خواهد گذارد.

به هر حال این واقعیت را نمی توان از نظر دور داشت که در شرایط دشوار اقتصادی سال های اخیر؛ افزایش قیمت کالاهای فرهنگی – هر چند معقول و منطقی- نتیجه ای جز حذف آنها از سبد مصرفی مردم نداشته است. در چنین وضعیتی تولید کنندگان و ناشران یا باید قید افزایش قیمت را بزنند، مانند ناشران ویدیویی و سینماداران و یا همانند ناشران کتاب و روزنامه به سقوط وحشتناک تیراژ تن در دهند.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید