روزانه های سینمایی
اتول مشدی ممدلی

اتول مشدی ممدلی

ماشین مشدی ممدلی ۲۹ فیلم دیگر را با خود یدک می کشد. شمار فیلم های ویدیویی شبکه تا امروز به سی عنوان بالغ شد. یعنی رقمی بالغ بر دو برابر فیلم های سینمایی ایرانی و احتمالاً سه برابر فیلم های سینمایی خارجی طی همین مدت.!

آنطور که از ولت و طرح های روی جلد فیلم ها برمی آید، تعداد فیلم هایی که با درجه کیفی ب در شبکه توزیع شده اند، خوشبختانه کم نیست. اگر چه جیم سازها هم در این مدت بیکار نبوده اند و جای فیلم های خوبتر را اشغال کرده اند.

برگزاری دومین دوره جشنواره فیلم های ویدیویی در ماه آینده نشان خواهد داد که طی دو سال فاصله در برگزاری جشنواره، کیفیت فیلم های داستانی ویدیویی تا چه حد ارتقا یافته است و اگر بازهم بنا باشد، تله فیلم های شبکه های تلویزیونی جوایز را درو کنند، آنوقت معلوم می شود که کماکان در بر پاشنه سابق می چرخد و تولید فیلم ویدیویی برای نمایش خانگی، اقدامی صرفاً تفننی و کاسبکارانه است و کمکی به بهبود آنها نکرده است.

البته تا جایی که از فراخوان جشنواره دوم برمی آید متاسفانه به جز بررسی و داوری جداگانه آثار انیمیشن، دیگر تولیدات ویژه نمایش خانگی مانند، سریال، مسابقه و سایر اشکال نمایشی در این جشنواره مورد توجه قرار نگرفته اند.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید