روزانه های سینمایی
بررسی دوباره یک موضوع

بررسی دوباره یک موضوع

 هم اینکه عده ای از تهیه کنندگان سینما ببیند آبی از دولت برای آنها گرم نمی شود و راساً دست به کار شوند، شروع خوبی است. اگر سال های گذشته سرقت از روی پرده و تکثیر غیر قانونی لوح فشرده، امان سینمای ایران را بریده بود، حالا دیگر مدتهاست که سرقت اینترنتی نفس صنعت سینمای ایران را به شمارش انداخته است.

جمعی از تهیه کنندگان سینمای ایران در یک کشور اروپایی سایتی را راه انداخته اند تا علاقمندان سینمای ایران در خارج از کشور که هنوز برای پویایی و بالندگی سینمای کشورشان حساس و دلسوز هستند، با بهای ناچیزی به عضویت سایت درآمده و با پرداخت حق اشتراک یکماهه تا یکساله، از خدمات سایت در زمینه تماشای فیلم های ایرانی استفاده ببرند.

این اقدام تهیه کنندگان سینمای ایران می تواند حاوی پیامی برای مسئولان در داخل نیز باشد که در کنار مبارزه سنتی با فروش نسخه کپی فیلم ها در مغازه ها و معابر، فکری هم به حال سارقان اینترنتی محصولات سینمای ایران بکنید.

تهیه کننده سریال شاهگوش سال گذشته بازهم در راستای بهره برداری از وجدان های پاک امکانی را فراهم ساخت تا کسانی که هر قسمت از سریال را بصورت غیر قانونی دانلود کرده اند، مبلغ مشخصی را به حساب های اعلام شده از سوی سریال واریز کنند. برای تشویق این دسته از مخاطبان وعده داده شود بود که ۲۰ درصد عوائد حاصله صرف امور خیریه می شود.

اما چرا سرمایه گذاران این مجموعه هنوز نتوانسته اند راهی برای نمایش آفلاین سریال شان پیدا کنند و یا خودشان راه دانلود قانونی را به روی مخاطبان بگشایند، سوالی است که هنوز پاسخی به آن داده نشده است.

آنچه که مسلم است در کنار بی تفاوتی مراجع قانونی در قبال بارگذاری غیر قانونی فیلم ها و سریال های تلویزیونی، سینمایی و نمایش خانگی، راه درآمد و سود سرشاری برای متخلفان در فضای مجازی هموار شده است و کثرت مراجعه به اینگونه سایت ها باعث شده است تا ادعای سایت های زیادی هم در این زمینه دروغ از آب درآمده و از این ترفند فقط برای جلب مشتری و بازدید کننده استفاده ببرند.

برای برخورد با خاطیان در داخل کشور منع قانونی وجود ندارد و قانون رعایت کپی رایت محصولات وطنی از گذشته تا حال جاری و ساری بوده است. بخش های خبری صدا و سیما که نسبت به فعالیت های غیرقانونی بسیاری از مراکز اعم از مجازی و غیرمجازی حساس بوده و با تمهیدات ویژه ای پته آنها را روی آب می ریزند، قطعاً با همکاری پلیس فتا و ارتش های سایبری می توانند، محل اختفای خاطیان را شناسایی کرده و سیمای مجرمانه آنها را به مردم بشناسانند.

یکی از راههای آگاه کردن مردم به عمل خلاف دانلود غیرقانونی، شناسایی و دستگیری مستمر بارگذاران و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی در زمینه فیلم و سریال است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام و احترام
    سامانه‌ی پخش آنلاین و آفلاین موسسه گلرنگ رسانه نیز با همکاری یکی از شرکتهای دانش‌بنیان و فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مرکز رشد فناوری های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف جهت استفاده‌ی هموطنان خارج از کشور و کاربران اینترنتی داخلی در بستر فضای مجازی چندی است که در حال سرویس دهی است.
    مخاطبان هم در داخل و هم در خارج از کشور، امکان تماشای آنلاین و یا دانلود آفلاین را حتی بصورت Full HD دارند. استقبال مخاطبان با وجود آنکه دسترسی به منابع غیر قانونی دانلود مجموعه شوخی کردم آسان است، هر چند کم و محدود هم که باشد قابل تامل است.
    کانال اختصاصی موسسه گلرنگ رسانه در این سامانه در نشانی ذیل قابل دسترسی است:
    http://www.telewebion.com/shookhikardam

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید