روزانه های سینمایی
شما که غریبه نیستید

شما که غریبه نیستید

قسمت های نخست سریال های ایرانی در حال تولید برای شبکه نمایش خانگی را بعد از آنکه برای دریافت پروانه نمایش و نیز دریافت نظرات، از طرف سازندگان آنها ارائه شد، بازبینی کردیم. خوشبین هستم که اتفاق تازه و مبارکی در راه است. حضور بسیاری از چهره ها و هنرمندان نام آشنا، پرداخت نسبتا خوب و نوآوری در روایت داستان ( در یکی از کارها) وجه بارز آثاری است که احتمالا" از ابتدای تابستان به شبکه نمایش خانگی عرضه خواهند شد. اعتنا به عنصر تعلیق و کشش و پاشیدن بذر انتظار در وجود تماشاچی، از جمله مولفه های لازم در طراحی داستان برای مجموعه های دنباله دار است. اهمیت این خصلت در شبکه نمایش خانگی که در آن مخاطب باید برای تهیه محصول هزینه کند و در صدد خریداری قسمت های مختلف اثر برآید، از اهمیت صد چندانی برخوردار است. تردید ندارم که…

درصورت استقبال از این مجموعه ها، انگیزه بیشتری برای تداوم این راه پدید خواهدآمد. بازخورد نسبتا" خوب مخاطبان در قبال اولین سریال خارجی ارائه شده در این شبکه (فرار از زندان)تهیه کنندگان و بعضی از موسسات ویدیو رسانه پیشرو را به صرافت سرمایه گذاری برای ساخت و عرضه نخستین مجموعه های دنباله دار ایرانی انداخت. در گرماگرم بحث و گفتگو در باره آثار و پیامدهای منفی و مخرب تلویزیون های ماهواره ای و بویژه سریال های هنحارشکن آنها، خوشبختانه اغلب صاحب نظران بر تقویت رسانه ملی و جذابیت تولیدات داخلی اعم از فیلم و سریال در سایر رسانه های موجود، به منظور کاستن از شمار تماشاگران شبکه های مزبور تاکید کرده اند.

امید است حاصل کار جمع زیادی از هنرمندان که آگاهانه استفاده از ظرفیت های نمایش خانگی را مد نظر قرار داده اند، قرین توفیق باشد و مردم نیز با خرید نسخه های اصلی این برنامه ها ( نه کپی شده )مشوق هنرمندان کشورمان باشند.

همچنین نقد و بررسی بعضی از سریال های پر مخاطب خارجی که پخش آنها به اتمام رسیده است، بصورت آزمایشی با هدف رمز گشایی از نمادها، القائات و پیام های ضمنی مستتر در آنها در دستور کار دو موسسه ویدیو رسانه قرار گرفته است. افزایش سواد بصری و تقویت مهارت نقد و تحلیل این آثار، دغدغه جدی اساتید و استراتژیست هایی رسانه ای کشور برای ارائه هدفمند چنین برنامه هایی است. به این ترتیب در آینده شرح و تفسیر آثار مورد نظر را می توانید به ضمیمه نسخه پالایش شده سریال ها ببینید.

درهمین ارتباط :

جام جم آنلاین

تبیان

کیهان

فارس

خبرآنلاین

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید