روزانه های سینمایی
ترا من چشم در راهم!

ترا من چشم در راهم!

دبیر کار گروه های تخصصی پس از برگزاری یک سلسله جلسات داخلی با حضور دست اندرکاران سینمایی و مدیران تازه منصوب شده در سازمان سینمایی، چمدان هایش را بست تا به موطن دوم خود کانادا بازگردد. محمد مهدی دادگو سال گذشته و در نخستین هفته های آغاز بکار دولت یازدهم به ایران آمد و در کوتاهترین زمان ممکن سر از اتاق فکر سازمان سینمایی در آورد.

دادگو که پیش از این در دهه هفتاد طراح و مدیر پروژه شکست خورده احداث سینما در معاونت سینمایی بود، سابقه تهیه کنندگی چند فیلم را هم در کارنامه خود دارد. در ۸ سال گذشته کمتر خبری از دادگو در داخل به گوش رسید و اخبار تایید نشده ای از اشتغال وی به ساخت و ساز در کانادا به گوش می رسید. این تکنوکرات شناخته شده با تغییر دولت ظاهراً فضا را برای ادامه فعالیت در ایران مناسب دیده بود که در متن رایزنی ها و شور و مشورت دولتمردان سینما با اهالی سینما، شرکت کرد و جسته و گریخته سخنانش در کارگروه های سینمایی بازتاب یافت.

توجه به همان مقدار از سخنان دادگو که در رسانه ها منتشر شد، نشان داد که جناب دبیر می بایست اطلاعاتش در باره صنعت سینمای جهان و داخل را refresh می کرد تا از حاصل نشست و برخاست ها فقط کلیاتی نه چندان تازه به دست نیاید.

هفته های گذشته وقتی دفترچه سیاست ها و راهبردهای سازمان سینمایی منتشر شد و نام دادگو در شناسنامه آن دیده نشد، این اطمینان حاصل شد که دبیر کارگروه های سابق هیچ نقشی در تدوین آنها نداشته است و مشخص نیست که نتیجه کار تا چه حد به دیدگاه ها و نظرات شخصی وی قرابت دارد.

برگزاری جلسات پی در پی کارگروه ها در پاییز گذشته این حسن را داشت که اطلاعات دادگو و مدیران جدید سازمان سینمایی از رهگذر سخنان و درد دل های اهالی مختلف سینما و ویدیو، به روز شود و درک روشن تری از واقعیت های حاکم بر سینما داشته باشند.

این یادداشت با خواندن این خبر نوشته شد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید