روزانه های سینمایی
استخر تابستانی

استخر تابستانی

اینکه چرا چهل روز بعد از توزیع فیلم سینمایی “سر به مهر” موسسه رسانه های تصویری دوباره به عرضه فیلم ویدیویی تمایل نشان داده است و نوار توزیع فیلم های سینمایی را ادامه نداده است، شاید به سیاست های جدید موسسه در آینده پیش روی ربط داشته باشد.

علی القاعده تغییر در راهبردهای موسسه و اجرای آنها نیازمند گذشت زمان است و نباید مانع از ارائه فیلم هایی شود که پیش از این کار تامین و آماده سازی آنها برای شبکه قطعی شده است.

البته هنوز شواهد روشنی از برنامه های آتی موسسه قابل رویت نیست و اشتغال موسسه به امور مقدماتی دومین جشنواره فیلم های ویدیویی، ممکن است انتظار برای مشاهده سیاست های جدید را قدری با تاخیر نیز همراه سازد و یا اصولاً رویکردهای جدید به سال آینده موکول گردد.

با این مقدمه به استخر بازگردیم و بگوییم که خوشبختانه فیلم در ژانر جنایی است و فیلمنامه آن را حامد عنقا نوشته است. نویسنده ای که در دوفصل اول سریال قلب یخی نشان داد که میانه خوبی با قصه های پیچیده و رمز آلود دارد. قصه هایی که خون ریزی و جنایت یکی از شالوده های اصلی آن است.

فلاح پور کارگردان استخر که دو فیلم سینمایی را در کارنامه ۲۰ ساله خود دارد، پیش از این نیز فیلم موفق و جذاب “خیابان یکطرفه”  را در همین گونه سینمایی ساخت و در شبکه توزیع کرد. او نشان داده است آنچه برایش اهمیت دارد آن است که، فیلم هایش دیده شود و مدیوم سینما یا ویدیو برایش چندان تفاوتی ندارد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید