روزانه های سینمایی
سینما ۲۴ بعد از هت تریک

سینما ۲۴ بعد از هت تریک

پس از خرید قطعی حقوق ویدیویی سه فیلم خط “ویژه”، “کلاشینکوف” و “چ”، موسسه سینما ۲۴ فیلم تازه ای را در سبد خریدهای سالجاری خود قرار داد.

به موجب گزارش روابط عمومی موسسه سینما ۲۴؛ آن موسسه اخیراً موفق به نهایی کردن قرارداد خرید حقوق ویدیویی فیلم سینمایی “زندگی مشترک آقای محمودی و بانو” شده است.

فیلم “زندگی …” ساخته روح الله حجازی است و اکران عمومی آن از ماه گذشته در تهران آغاز شده است. این فیلم در جشنواره سی و دوم فجر مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و طی ۵ هفته نمایش در تهران به مرز فروش نیم میلیارد تومان نزدیک شده است.

خاطر نشان می سازد، همچون گذشته پخش فیلم “زندگی…” را هنر اول بر عهده گرفته است. پخش مذکور این روزها در تدارک عرضه فیلم ارزشمند “ملکه ” به بازار ویدیو است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۹ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • امیدوارم این روند ادامه دار باشد. در گذشته موسساتی مانند جوانه پویا، هنرنمای پارسیان، تصویر گستر پاسارگاد، فیلمسازان جوان و تصویر دنیای هنر روندی اینچنین داشتند که پس از یکسال با رکود مواجه شده اند.

  • از شرکت هنر اول میخوایم که تاریخ دقیق انتشار فیلمهاشو اعلام کنه.
    آیا می تونیم نیمه تیرماه منتظر “خط ویژه”باشیم یا باید تا عید فطر صبر کنیم؟
    در ضمن از زحمات این شرکت هم تشکر ویژه ای داشتم.

  • امروز ،سه شنبه،۱۰ تیرماه،دو عنوان ملکه و هانگر گیم ۲ توسط شرکت هنر اول به صورت سراسری توزیع گردید.

  • من نمیفهمم یعنی اینقدر سخته اسم فیلم های خارجی رو ترجمه کردن؟؟!!! معنی The Hunger Games میشه هانگر گیم؟؟!!! چرا یه ذره به اون مغزتون فشار نمیارید؟؟!!! من که دیگه عمراً فیلم دوبله بخرم. چون داره به شعورم توهین میشه. والسلام.

  • با تشکر از هنر اول میخواستم بگویم آیا اسامی دوبلورها در پشت کاور فیلمها رو اضافه خواهید کرد؟
    و سوال بعدی اینکه آیا این هفته آنونس های جدید خارجی رو در بخش بزودی قرار خواهید داد؟؟؟
    هفته ی آینده چه عناوینی توزیع خواهید کرد ؟

    بسیار از اینکه پاسخگو هستیدمتشکرم.

  • با عرض سلام مجدد .
    اولاً آیا هنر اول با شرکت قرن ۲۱ همکاری دارد؟ چون هانگر گیم ۲ مدتها توسط شرکت قرن ۲۱ تبلیغ می شد و همینطور مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ ، گودزیلا ، ریو ۲ و گلوله به سر .
    دوماً خواهش می کنم کمیت را فدای کیفیت نکنید! شما چطور می توانید مدعی توزیع بی مصرف ها ۳ باشید در حالی که یک ماه تا اکران آن در آمریکا باقی مانده و فیلم هایی مثل مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ و گودزیلا هم هنوز روی پرده هستند و dvd های باکیفیتشان توزیع نشده است؟

      • آقای سید محمدی ، البته بطور قطع آقای فروتن بهتر می توانند جواب بدهند اما تا جایی که بنده اطلاع دارم بعید است این کار را کرده باشند چون اولاً ایران عضو سازمان تجارت جهانی نیست و مشمول قوانین مالکیت معنوی جهانی یا همان کپی رایت نمی شود بنابراین تقریباً تمامی آثار پخش شده خارجی در ایران (چه شبکه نمایش خانگی و چه تلوزیون) صرفاً در حد خرید یک نسخه dvd از فیلم و حق الزحمه دوبلورها هزینه بر می دارند . دوماً شرکت های هالیوودی جزو سرسخت ترین بخش های اقتصادی آمریکا در خصوص رعایت تحریم ها علیه ایران هستند و حتی در خصوص پخش معدود فیلم های ایرانی در آمریکا با یک واسطه اروپایی وارد معامله می شوند نه با تهیه کننده ایرانی . سوماً بفرض که شرکت های ایرانی مایل به هزینه کردن هم باشند در توانشان نیست زیرا خریدن حق پخش هر فیلم در بازار آمریکا دست کم از چند صد هزار دلار تا چند ملیون دلار (بویژه در خصوص بلاک باسترهایی مثل هانگر گیمز یا مرد عنکبوتی) متغیر است و فیلم های ۳۰۰۰ تومانی که کمتر از ۲۰۰۰ تومانشان سهم شرکت تولید کننده هستند کفاف چنین هزینه ای را نمی دهد .
        با تشکر .

        • اونطور که میدونم کمپانی سونی پیکچرز ارتباط خوبی با شبکه نمایش خانگی داره…در ضمن بعد از آمدن رییس جمهور محبوبمون و توافق نامه موقت ژنو اتفاقات خوبی در زمینه های مختلف برای کشورمان رخ داده…

    • امین جان
      سلام
      همکاری شرکت صرفا در زمینه پخش مویرگی محصولات در سوپر مارکتهای شهر تهران و بعضا خرید مشترک حقوق آثار ویدیوئی میباشد .
      حقوق عناوین شگفت انگیز ۲ , گلوله به سر و بی مصرف ها ۳ از نمایندگی کمپانی مذبور خریداری شده است .
      دو عنوان دیگر از دیگر موسسات خریداری شده است .
      اوقات خوش .

      • با سلام مجدد .
        آقای اخباری عزیز ، اولاً بابت زحماتی که می کشید و اطلاع رسانی که دارید سپاسگذارم . دوماً بنده دیدگاهم را به عنوان یک مصرف کننده و فروشنده جزء بیان کردم . مثلاً همین همکاری کمپانی سونی پیکچرز با شرکت تصویر دنیای هنر ، در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی اگر یادتان باشد در آنونس اول محصولات این شرکت به این نکته اشاره می شد اما در دوره آقای احمدی نژاد این آنونس به کلی حذف شد و تا جایی هم که بنده اطلاع دارم هنوز برگردانده نشده است . سوماً اگر شما می گویید این فیلم ها را از نمایندگی کمپانی مذکور خریداری کرده اید پس بنده دیگر حرفی برای گفتن ندارم جز اینکه انشالله این نسخه های خریداری شده کیفیت عالی باشند (بعضی از مشتری ها نتنها کیفیت تصویر برایشان مهم است بلکه اگر بقول آنها فیلم اسکوپ دار باشد هم خریداری نمی کنند!)
        چهارماً خواهش می کنم تبلیغات محصولات را در فاصله زمانی ۲ ماه قبل از توزیع آغاز کنید . مشتریان در مورد محصولاتی که مدت تبلیغات آنها طولانی تر می شود بیشتر به سمت تهیه نسخه های زبان اصلی گرایش پیدا می کنند .
        پنجماً بالاخره نگفتید چرا هانگر گیمز توسط هنر اول توزیع شد و پشت جلد محصول اشاره ای به قرن ۲۱ نشده بود .
        با تشکر و التماس دعا .

        • آقای اخباری از جناب جعفری توضیح لازم را برای چگونگی خرید رایت فیلم های خارجی اخذ کنید و به دوستان ارائه دهید. بد نیست جزییات چنین قراردادهایی رسماً بازگو شود مثلاً آیا واقعاً به ازای تکثیر در تیراژ مشخص است؟ آیا مستقیماً تعدادی مشخصی dvd خریداری شده و در ایران تکثیر انبوه می شود؟! مستری که فروشنده در اختیار خریداران ایرانی قرار می دهد، چیست؟
          آیا فروش اینگونه فیلم ها در گذشته و حال مشمول تحریم های ظالمانه آمریکا نیست؟ شرکت های واسطه مجاز به فروش فیلم های آمریکایی به ایرانی ها هستند و سوالاتی از این دست.
          از همت و تلاش شما متشکرم.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید