روزانه های سینمایی
خبرهای کوتاه

خبرهای کوتاه

نشست خبری

روز دوم تیرماه اولین نشست خبری رییس سازمان سینمایی بعد از گذشت ده ماه از آغاز به کار دولت یازدهم برگزار می شود. قبل از این نشست پیش نویس سیاست ها و راهبردهای سینما در این دولت منتشر شد. بی شک در این نشست از برنامه های عملیاتی سازمان در سه سال پیش روی نیز مطلع خواهیم شد. به نظر می رسد برگزاری این نشست و دست پر جناب رئیس؛ پاسخی تلویحی به اظهارات مدیرعامل خانه سینما نیز باشد که در گفتگوی اخیر خود با یک روزنامه، از عدم تسلط مدیران سازمان سینمایی برای تغییر ساز و کارها سخن رانده بود. نشست خبری کمی دیر هنگام رییس سازمان قطعاً اگر با اعلام خبرهای خوب و برنامه های کارشناسانه شده ای قرین گردد، سبب افزایش امیدها در دل اهالی سینمای ایران خواهد شد. همچنین پیش بینی می شود؛ آخرین تغییرات و اصلاحات احتمالی در متن سیاست ها و راهبردها در نشست آتی اعلام گردد.  متناسب نبودن سوابق تحصیلی و شغلی بعضی از مدیران منصوب شده با سمت هایی که عهده دار شده اند، این نگرانی را باعث شده بود که سیاست و برنامه روشنی از دولت یازدهم در زمینه سینما شاهد نباشیم.

مهران مدیری راهی اتاق عمل شد

سریال مهران مدیری برای شبکه پنج سیما صاحب نام شد. “اتاق عمل” نام مجموعه ای است که مدیری برای شبکه تهران تولید می کند و پخش آن از روز های پایانی شهریور ماه آغاز می شود. آخرین قسمت مجموعه شوخی کردم ساخته مهران مدیری برای شبکه نمایش خانگی هفته آینده توزیع می شود.

نقد بماند برای بعد

نقد و بررسی پیش نویس سیاست ها و راهبردهای منتشر شده از سوی سازمان سینمایی که پیش از این در دستور کار “روزانه های سینمایی” قرار گرفته بود به زمان انتشار نسخه نهایی آن موکول شد.

دلیل انجام این کار این است که احتمالاً ظرف روزهای گذشته تدوین کنندگان سند مزبور بازخوردهایی را از افراد و یا محافلی دریافت کرده و به صرافت اصلاح مجدد متن برآمده باشند. حداقل انتظار آن است که غلط های تایپی و ویرایشی سند در انتشار نسخه نهایی بدقت مورد توجه قرار گیرد. روزانه های سینمایی پیش از این فارغ از محتوا، سند منتشر شده اخیر را جامع ترین سند از نوع خود در سه دهه اخیر دانسته بود.

پس لرزه های یک صبحانه

اظهارت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صبحانه کاری با جمعی از اعضای اتاق بازرگانی در خصوص انحلال احتمالی موسسه رسانه های تصویری بازتاب های گسترده ای داشته و طی دو هفته گذشته یک بار آقای جنتی، دو بار رییس سازمان سینمایی و یک بار مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری در این باره به روشنگری و ادای توضیحات تکمیلی برآمده اند.       

اجمالاً جمع بندی در زمینه فعالیت های آتی موسسه را در این مصاحبه و پارگراف پایانی آن می توان خواند. خاطر نشان می سازد، در صبحانه کاری روز ۱۸ اردیبهشت رییس هیات مدیره اتحادیه موسسات ویدیو رسانه انتقاداتی را از وضع موجود سیاست گذاری و مدیریت نمایش خانگی مطرح ساخته بود.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید