روزانه های سینمایی
به سر سودای دوربین تو دارم

به سر سودای دوربین تو دارم

خبر مصوبات جلسه اخیر شورای ویدیویی و نمایش خانگی که همزمان پروانه ساخت و نمایش را شامل می شود؛ یک ویزگی بارز دارد و آن هم این است که در بین جماعت تهیه کننده و کارگردان فیلم های ویدیویی اسامی و نام های تازه ای به چشم می خورد. شمار روزافزون تولید و توزیع فیلم های ویدیویی توسط تیم های مختلف به حدی رسیده است که کمتر فیلمی را می توان به اعتبار سازنده آن از سایر آثار متمایز کرد. اگر در گذشته حضور بازیگران طنز تلویزیونی در فیلم های ویدیویی پر رنگ بود، حالا دیگر خیلی ها که در سر سودای شهرت و قرار گرفتن در برابر دوربین های سینمایی و تلویزیونی را دارند، بخت خود را در ویدیو می آزمایند. این روزها چهره های ناآشنایی نه در نقش های فرعی که در هیبت و شمایل شخصیت های اصلی خودنمایی کرده و در پیشخوان های فروش از رهگذران دلبری می کنند. گفته می شود بعضی از اینان که بر و رویی دارند، سرمایه گذار اصلی فیلم هستند و به قیمت ایفای نقش قهرمان داستان، دست از دل برداشته و سرمایه فیلم را تامین و پرداخت کرده اند.

از این دست سرمایه گذاران خرد در سینمای ایران هم می توان سراغ گرفت. افرادی که گرفتن عکس یادگاری با یک سوپر استار سینمایی نقطه عطفی در زندگی شان به حساب می آید و در ازای آن حاضرند، پول خرج کنند.

مصوبات جلسه اخیر را که البته نامی از فیلم سینمایی ایرانی در آن مشاهده نمی شود؛ ببینید:

پروانه نمایش به فیلم های سوته دل “به کارگردانی فرشاد خلیل پور و تهیه کنندگی سالار نسبی تهرانی ، “عشق ساندویچی  “به کارگردانی محمد وحیدیان  و تهیه کنندگی مریم ابراهیم وند

پروانه ساخت به :  فیلم نامه های : “لبخند ستاره ها  “به تهیه کنندگی مجید عباسی و کارگردانی غلامرضا ساغر چیان ، “پا برهنه روی آسفالت داغ  ”  به تهیه کنندگی و کارگردانی محمود پیری ،”مانایی  “به تهیه کنندگی سعید شرفی کیا و کارگردانی حامد امرایی و “سراب ” به تهیه کنندگی مهدی اللهیاری و کارگردانی سعید چاری

 

 

 

                                                                              

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید