روزانه های سینمایی
صف بلند معترضین

صف بلند معترضین

اعتراض به فیلم های ویدیویی شبکه نمایش خانگی دیگر به طرح روی جلد محصولات محدود نشده و معترضین هم فقط کارگردانان صاحب نام نیستند. در هفته ای که پشت سر گذاشتیم به ترتیب علی صادقی، بهنوش بخیتاری- فکرش را بکن!- و سپس رضا صادقی اعتراض شان را در رسانه ها پژواک دادند. جای شهرام قائدی و حمید لولایی و صد البته کیانوش گرامی واقعاً خالی!

صادقی و بختیاری معترضند که چرا قبل از اینکه حق الزحمه آنان پرداخت شده باشد، فیلم در شبکه توزیع شده و به طومار شکایت جمعی عوامل فیلم در مرجع نظارتی ترتیب اثر داده نشده است.

صادقی خواننده گلایه دارد که هوادارانش عکس او را بر روی جلد فیلم هایی می بینند ولی اثری از او در خود فیلم نیست.!

این روزها سبقت و پیشی گرفتن عددی فیلم های ویدیویی بر سایر محصولات در سبد نمایش خانگی به همان نسبت به حاشیه هایی از این دست و تحقیر و تخفیف بیش از پیش اینگونه آثار در افکار عمومی دامن زده است. در این میان کم رنگ شدن اعتماد و وفای به عهد و استفاده ابزاری از ستارگان به بهای سود و منفعتی بی برکت، نقض غرض بزرگ و غیر قابل توجیهی است که در لوای یک کار به ظاهر فرهنگی و هنری صورت می گیرد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • یک نفر نیست یک تو دهنی به سازندگان چنین اشغالهایی بزند و حق بیننده رو ازشون بگیره یعنی اینقدر نمایش خانگی بی در وپیکر شده که هر مبتذل گونه ایی واردش میشه متاسفم برای سازندگان تمام مغازه ها رو پر کردن از بی ارزش ترین فیلمها و البته مسخره و مبتذل ترین ها
    باید نمایندگان پخش این اثار رو تحریم کنند تا موسسات مجبور به عقب نشینی شوند و باکیفیتها ی سینمایی پخش کنند والبته اثر خارجی و انیمیشن

  • فردا یکشنبه،۱۱ خرداد،مجموعه سرگرمی آموزشی پریا و بردیا،فیلم سینمایی مبارز و انیمیشن پلنگ صورتی توسط شرکت هنر اول به صورت سراسری توزیع می گردند.همچنین تصویربرداری سری جدید مجموعه شام ایرانی با حضور رضا شفیعی جم،محمد رضا شریفی نیا،برزو ارجمند و محمد رضا هدایتی آغاز گردید.

  • با سلام.عنوان خط ویژه در اواسط تبرماه توزیع می گردد.عنوان هانگرگیم ۲ در مرحله اخذ مجوز می باشد.کلاه قرمزی جام جهانی ۲۰۱۴ هفته آینده در شبکه نمایش خانگی عرضه می گردد.

  • با سلام.فیلم ملکه و مجموعه شوخی باشما ۲ تا پایان خردادماه و یا حداکثر هفته اول تیرماه توزیع می گردند.

  • با سلام خدمت روابط عمومی محترم هنر اول
    میتوانید بگویید تا پایان خردادماه چه فیلمهای خارجی رو قرار است توزیع فرمایید؟
    با تشکر فراوان

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید