روزانه های سینمایی
خبرهای کوتاه

خبرهای کوتاه

شهر در دست مردان آهنین

هنوز مدتی از توزیع فیلم سینمایی man of steel نگذشته است که چشم ها به جمال مرد آهنی ۳ روشن شده است. پارس ویدیو ناشر این فیلم پر فروش جهانی، امسال در چله کمانش فیلم معراجی ها را دارد. به نظر می رسد پارس ویدیو در سال های اخیر علاوه بر انتخاب پرفروش های ایرانی، در عناوین خارجی نیز تاکیدش بر فیلم های بلاک باستری است. شبکه نمایش خانگی این روزها در غیاب عناوین جذاب ایرانی یکسره در قرق فیلم ها و انیمیشن های دنباله داری همچون؛ آواتار، مرد آهنی، غارتگر، پاندای کونگ فو کار و .. است. توزیع گاه و بیگاه نمونه های وطنی نظیر؛ شکرستان و کلاه قرمزی نتوانسته است رویداد قابل اعتنایی در برابر موج آثار خارجی قلمداد شود.

هدیه گرانبها

به سفارش موسسه رسانه های تصویری یک فیلم ویدیویی تولید می شود. فیلم داستانی هدیه گرانبها به کارگردانی داود موثقی بزودی جلوی دوربین می رود. در دوره مدیریت پیشین موسسه تاکید بر ساخت فیلم های سینمایی بود. سرمایه گذاری برای تولید فیلم ویدیویی در شرایطی صورت می گیرد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ عنوان از این نوع آثار که اغلب فاقد کیفیت لازم هستند، درشبکه توزیع شد.

موج پس از تعطیلی

تعطیلی مدارس ابتدایی و آزاد شدن اوقات زیادی از میلیونها کودک و نوجوان فرصتی را فراهم ساخته است تا شرکت های به اصطلاح نرم افزاری، مجموعه های تازه ای از انیمیشن های روز جهان را بر بازار آوار کنند. شرکت هایی که تاکید زیادی بر درشت نمایی سال عرضه آثار داشته و در بین اعداد ۲۰۱۴ را بد جوری تو چشم و حلق رهگذران فرو می کنند. در دولت تدبیر و امید هم مشخص نشد که انبوه عرضه اینگونه انیمشین ها، با مجوز کدام مرجع ذیصلاحی منتشر می شوند؟!

حق مسلم ماست

کارگردان فیلم “شیفتگی” در پاسخ به واکنش های پدید آمده در باره توزیع نسخه ویدیویی فیلمش در شبکه نمایش خانگی تاکید کرده است، فیلم ابتدا در سینماها اکران خواهد شد.

علی زمانی عصمتی در باره پروانه صادره اخیر توضیح داده است؛ از آنجا که پروانه ساخت “شیفتگی” ویدیویی بوده است، طبق مقررات ابتدا باید پروانه نمایش ویدیویی آن صادر شود و سپس در شورای دیگری کیفیت فیلم برای تبدیل شدن به اثر سینمایی مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرده است که هیچ اصلاحیه و ممیزی تازه ای بر فیلمش اعمال نشود. به نظر می رسد؛ تصمیم ستاد جشنواره سی و دوم فجر برای پذیرش آثار بیشتر و راهیابی تعداد قابل توجهی فیلم ویدیویی به بخش های مختلف جشنواره، باعث شده است تا سازندگان چنین آثاری دریافت پروانه سینمایی را حق مسلم خود بدانند.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید