روزانه های سینمایی
خبرهای کوتاه

خبرهای کوتاه

گلچین اینجا و گلچین آنجا

-یک روز قبل از اینکه قسمت هیجدهم مجموعه شاهگوش توزیع شود، مرجانه گلچین با فیلم ویدیویی “این زنها” با علاقمندانش روبرو شد. پیش بینی می شد؛ “این زنها” در تعطیلات نوروزی مهمان خانه ها شوند، اما هنرنمای پارسیان ترجیح داد در کمین زمان مناسب تری برای عرضه این فیلم بماند.

کیفیت این روزهای فیلم های سینمایی ایران در شبکه نمایش خانگی و نیاز مردم به فضاهای نشاط آور در مناسبت های پیش روی، سبب شد تا “این زنها” از صبح روز یکشنبه از سوی عوامل زحمتکش پخش راهی بازار شود. ندیده می توان حدس زد که مرجانه گلچین همان تیپ همیشگی خود را در فیلم “این زنها” ارائه داده است. فیگور او در پوستر فیلم مدرک خوبی برای اثبات این ادعاست. گلچین ۴۶ ساله تاکنون در ۴۶ فیلم و سریال ایفای نقش کرده است.

فردا در قسمت هیجدهم شاهگوش مرجانه گلچین در نقش خاطره انگیز دیگری دست از دل برداشته و به وسوسه درون پشت می کند. او در کلانتری ۱۰۰ ملت کیف مفقود شده را بدست صاحبش برمی گرداند. البته صاحب کیف برای اعلام رضایت یک شرط دارد….

نسخه ژنریک

-تماشای قسمت اول برنامه مفرح عینک آفتابی نشان داد که گروه سازنده کمی تا قسمتی نیم نگاهی به مجموعه شوخی کردم داشته اند. کپی برداری از بعضی آیتم ها نظیر؛ اخبار، نقد فیلم، گفتگو با یک زندانی، پاسخ به سوالات تلفنی بینندگان برای مخاطبان شوخی کردم، بسیار آشنا است. شاید کمبود نویسندگان حرفه ای آیتم نویس، رضا رشید پور  را در مقام تهیه کننده و کارگردان به استفاده از نویسندگان نیمه حرفه ای و توسل به مشابه سازی واداشته باشد.

باید متظر شد و دید در شب های آینده عینک آفتابی چقدر بر روی توانایی و خلاقیت تیم خود می تواند بایستد.

یک کلام ختم کلام

پروانه نمایش یازده قسمت مجموعه شوخی کردم صادر شد و می ماند قسمت پایانی این مجموعه. تاخیر دو هفته ای در توزیع قسمت نهم مجموعه که ظاهراً دلیل اصلی آن اعمال اصلاحات مورد نظر مرجع نظارتی بوده است، سبب شد تا سریال رقیب در دو هفته گذشته بی رقیب بماند.

اینک با توزیع قسمت نهم مجموعه و رفع مشکل سایت رسمی شبکه، بازتاب نظر کاربران در باره این مجموعه کماکان در دسترس و قابل پیگیری است. مدیری همزمان بر مجموعه ای که برای شبکه تهران در حال نگارش است، نظارت می کند و بر آن است تا در موسم عید فطر، ضیافت هم نفسی با مخاطبان میلیونی را در سیما برپا کند.

روی خوش تلویزیون به یک دزد شام

بعد از مدت ها در باکس پخش سیما یک محصول از نمایش خانگی قرار گرفت. به موجب این گزارش فیلم ویدیویی “دزدی که برای شام آمد” سه شنبه ساعت ۱۹ از شبکه ۳ سیما پخش می شود. این فیلم کمدی ساخته محسن میر حسینی پاییز گذشته در شبکه توزیع شده بود. 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است : «دزدی که برای شام آمد» داستان فریدون با بازی ارژنگ امیرفضلی است که در محله به امانتداری شهره است. طبق روال هرسال، امسال نیز همسایه‌ها کلید‌های خانه‌شان را به او سپرده‌اند، اما ورود ناگهانی جمشید، برادر زن سابقه‌دار او با بازی نصراله رادش که قرار است تعطیلات را در خانه وی بگذراند، تمام معادلاتش را به هم می‌ریزد. ارژنگ امیر فضلی و نصرالله رادش از جمله بازیگران این فیلم هستند.

به هفت رسید

هفتمین شماره سینمای خانگی منتشر شد. در این شماره از نشریه به معرفی و نقد تحلیل برخی از جدیدترین فیلمها، سریالها و انیمیشن های ایرانی و خارجی شبکه نمایش خانگی پرداخته شده است. این نشریه در کنار ارائه نمایی از لیلا دختر شاعر سینما و گفتگوبا میلاد کی مرام؛ ضمن آموزش نقد نویسی تعدادی از نقدهای مخاطبان شبکه را درج کرده است.

غبار تیرگی بر اعتماد عمومی

پرسید به نظر شما در حال حاضر بزرگترین  مشکل جامعه چیست؟ گفتم: اینجا را بخوانید.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید