روزانه های سینمایی
یارانه را از من بگیر جشن را نه!

یارانه را از من بگیر جشن را نه!

اعلام خبر برگزاری جشن کارگردانان در شب های آینده احتمالاً آغاز راهی است که سایر صنوف ۲۸ گانه خانه سینما آن را طی خواهند کرد و لااقل نزدیک به نیمی از صنوف انگیزه و بهانه کافی برای برگزاری جشن های مشابهی دارند. اهمیت موضوع در آن است که در دو سال گذشته به آن دلیل که افتد و دانی جشن های داخلی صنوف برگزار نشد و دمی به شادمانی گذارنده نشد.!

خاطر شریف تان باشد در گرماگرم تشویق مردم به انصراف از ثبت نام دریافت یارانه اهالی کوی سمنان پیشگام شدند و چهره های نامداری از بین سینماگران با اعلام انصراف از دریافت جیره نقدی ماهانه، خواستار همراهی مردم و دوستداران شان شدند. معلوم نیست که در بین جمعیت ۲میلیون و ۴۰۰ هزار نفری منصرف از یارانه، چند نفر آنها سینماگر هستند و چه تعدادی از آنها به توصیه ستارگان سینما از خیر یارانه نقدی گذشته اند، برآورد آن هم اهمیتی ندارد؛ نویسنده این سطور در ادامه اقدامات خیرخواهانه سینماگران شریف پیشنهاد می دهد؛ در سالجاری با ملاحظه خزانه دولت منتخب و تلاش دولت برای بازسازی سینماها و از جمله نصب تجهیزات دیجیتال در سینماها، مرد و مردانه برگزاری جشن های درون صنفی را بی خیال شده و به جشن اصلی که همان جشن خانه سینماست، اکتفا کنند.

این عده از اهالی سینما می توانند، از دولت بخواهند آن مقدار از بودجه و اعتباری را که می خواهد صرف حمایت از برگزاری جشن های صنوف سینمایی بکند، به امر بازسازی و گشایش سینماهایی اختصاص دهد که صرفاً به دلیل مشکلات مالی دچار تعطیلی شده اند. همین!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید