روزانه های سینمایی
پروانه نمایش از نوع ایرانی

پروانه نمایش از نوع ایرانی

پیرو اطلاع رسانی ماه گذشته روابط عمومی سازمان سینمایی کشور، مصوبات اولین جلسه شورای نمایش خانگی در سال ۹۳ منتشر و اعلام شد. آنطور که پیداست تعمدی در کار است تا رد و نشانی از فیلم ها و عناوین خارجی شبکه در میان نباشد و علاقمندان با مشاهده تازه ترین آثار خارجی عرضه شده در فروشگاهها غافلگیر شوند.!

اصرار بر چنین رویه ای معقول به نظر نمی رسد؛ زیرا ممکن است بعضی از عناوین در همه فروشگاه ها و مراکز عرضه توزیع نگردند. همچنین آثار ایرانی و خارجی به اعتبار پروانه ای که از مرجع دولتی می گیرند، به یک اندازه مشروعیت کسب می کنند.

انتشار اسامی فیلم هایی که موفق به پروانه نمایش شده اند، یک خاصیت دیگر هم دارد و آن این است که در برهوت اطلاع رسانی و بی خبری مخاطبان شبکه از عناوین آینده شبکه، دل خوش به انتشار آنها می شوند.

دغدغه احتمالی اصالت رایت بعضی از عناوین خارجی نیز با عدم اطلاع رسانی در مصوبات شورا برطرف نمی گردد، زیرا بخواهیم یا نخواهیم این آثار با اجازه حاکمیت اجازه انتشار یافته اند.

مصوبات جلسه اخیر شورا را در ادامه این یادداشت بخوانید:

به گزارش«روابط عمومی سازمان سینمایی؛ براساس مصوبه شورای پروانه نمایش خانگی ،فیلم های سر به مهر به کارگردانی هادی مقدم دوست، معجزه بیان به کارگردانی سوگل تاجیک، کمین به کارگردانی شهرام شاه حسینی، نقب شب به کارگردانی مشترک آرش معیریان و شهرام شاه حسینی،  رونوشت  به کارگردانی حسن حج گذار، یه شام خوب به کارگردانی مهدی مظلومی، موارد مشکوک  به کارگردانی حسن توکلی،  عتیقه به کارگردانی عبدالله اسماعیلی،مجموعه  شاهگوش۱۹و ۲۰ به کارگردانی داوود میرباقری و مجموعه شوخی کردم؛ مهاجرت به کارگردانی مهران مدیری موفق به اخذ پروانه نمایش در شبکه خانگی شدند.

همچنین شورای صدور پروانه ساخت فیلم های ویدئویی برای شش فیلمنامه پروانه صادر کرد.به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی،شورای صدور پروانه ساخت فیلم های ویدئویی در جلسه هفتم اردی بهشت خود که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد،برای ساخت فیلم نامه های: شعر حسینی به کارگردانی داود نوروزی و به تهیه کنندگی داریوش آشوری، یار دوازدهم به کارگردانی محمد حسین لطیفی و به تهیه کنندگی سید جواد هاشمی، روایتی معتبر درباره غلامرضا به کارعلی شاه محمدی و به تهیه کنندگی ناهید دل آگاه، وکیل بند به کارگردانی و تهیه کنندگی قدرت الله بزرگی، مستند قرآن،شفا و رحمت به کارگردانی و تهیه کنندگی علی امیری و مستند مسعود کیمیایی به کارگردانی غلامرضا پنج تن طوسی و به تهیه کنندگی رضا سلامی پروانه صادر کرد.

 

 

 

 

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید