روزانه های سینمایی
همه چیز به شب امتحان کشید

همه چیز به شب امتحان کشید

پیش بینی می شود موسساتی که از ابتدای سالجاری به هر نحو در خرید یا عرضه فیلم سینمایی ایرانی تعلل و تاخیر داشته اند، پس از ماه صفر، دست به کار شده و عناوین در اختیار را روانه بازار کنند. بر اساس این گزارش موسساتی که می خواهند در ارزیابی سالانه جایگاه خوبی داشته و از حمایت های مقرر سهمی ببرند، برنامه ریزی ویژه ای برای هفته های باقیمانده از سال کرده اند. لوح طلایی، ریز موج، سینما۲۴، پارسیان بطور قطع آثاری را به بازار عرضه خواهند کرد و موسسات هنرنما و قرن ۲۱ هم بر اساس برنامه ریزی قبلی مترصد فرصت برای رونمایی از فیلم های موجود و تازه اشان هستند. در این میان نگرانی از همپوشانی فیلم ها و همزمانی توزیع آنها با یکدیگر جدی است و ظرفیت محدود مراکز عرضه ممکن است سبب لطمه به فیلم ها گردد. بدیهی است هماهنگی موسسات با یکدیگر تنها راه گریز از اتفاقات بد و آسیب رسان در ایام پیش روی است. البته اگر پس از ماه صفر پوستر آلبوم های جدید موسیقی جایی برای فیلم ها، سریال ها و مجموعه های جدید شبکه مثل شیکه عموپورنگ باقی بگذارند.!

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام
    آیا فقط همین ۶ موسسه ویدیو رسانه را داریم
    شرکتهایی مثل تصویر هنر و پرده نقرایی و جوانه پویا تعطیل شدن ؟   

  • از ۶۰ فیلم اکران شده در سال ۸۹ (۲ فیلم خارجی) تاکنون ۵۷ فیلم وارد شبکه شده است. فیلم های : پرسه در مه، دختران، عصرجمعه، مقلد شیطان، دیگری، طبقه سوم، صبح روز، زخم شانه ی حوا و رود در غربت خریداری ولی پخش نشده اما تکلیف ۴ فیلم : حوالی اتوبان، وآسمان آبی،  عصر روز دهم و کلانتری غیر انتفاعی هنوز مشخص نیست.
    از حدود ۴۵ فیلم اکران ۹۰ تاکنون تنها 5 فیلم  جدایی نادر از سیمین، اخراجی ها ۳، ورود آقایان ممنوع، دختر شاه پریون و شبانه روز  در شبکه توزیع شده و فیلم های این جا بدون من، آلزایمر،  مرهم، سه درجه تب،  سیزده ۵۹،  برف روی شیروانی داغ،  آقا یوسف،  فوتبالی ها، تپلی، زن ها شگفت انگیزند خریداری و در نوبت پخش در شبکه قرار دارند. گفتنی است همچنان تعداد زیادی فیلم از جریان اصلی سینمای ایران از جمله: جرم،  زندگی با چشمان بسته، یکی از ما دو نفر، قصه ی پریا، شیش و بش، زنان مریخی مردان ونوسی، یه حبه قند، راه آبی ابریشم ، پرتقال خونی، اسب حیوان نجیبی است و … توسط موسسات خریداری نشده اند.
    توضیح: این اطلاعات طبق شنیده ها و خوانده های منعکس شده در این وبسایت و سایر مطبوعات و خبرگزاری ها بوده و ممکن است ناقص باشد.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید