روزانه های سینمایی
حکم تازه ای آماده امضا است

حکم تازه ای آماده امضا است

اگر خدا بخواهد در آینده نه چندان دور نخستین مدیر کل نمایش خانگی سازمان سینمایی معرفی شده و آغاز به کار خواهد کرد. این خبر خوب در شرایطی بر زبان ها می چرخد که ۲۰ ماه پس از انحلال اداره کل نمایش خانگی به عنوان یک اشتباه استراتژیک، خوشبختانه با روشنگری های مستمر صورت گرفته، آب رفته به جوی باز گشته است و مجدداً در چارت سازمان سینمایی همان عنوان تشکیلاتی گذشته تکرار و تثبیت شده است. انتظار می رود از این پس به سریال سرگردانی مراجعین به مرجع نظارتی در راهروهای سازمان سینمایی پایان داده شده و حرمت و منزلت آنها به نحو بهتر و آبرومندانه تری پاس داشته شود.

انتصاب مدیر کل نمایش خانگی در شرایطی صورت می گیرد که ۲۷ ماه پس از تاسیس و آغاز به کار رسمی سازمان سینمایی، هنوز تلاش ها برای معرفی و انتصاب مدیر کل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه ای به فرجام مورد نظر نرسیده است. خوشبختانه اهمیت جایگاه نمایش خانگی نزد مسئولان کنونی سازمان سینمایی به اندازه ای بوده است که معرفی مدیر آن را به پس از قطعی شدن مدیر کل ارزشیابی و نظارت موکول نکنند و مثل بعضی از خانواده های سنتی که منتظر می مانند اول بخت دختر بزرگتر باز شود تا نوبت به خواهر کوچکتر برسد، اینک حکم مدیر کل نمایش خانگی در کارتابل امضا قرار گرفته است.

خاطر نشان می سازد؛ نخستین بار در خرداد سال ۱۳۸۲ با انتزاع واحد ویدیویی از اداره کل نظارت و ارزشیابی، مقدمات تاسیس اداره کل نمایش خانگی فراهم شد. این اداره کل در نهم مرداد ماه سال ۱۳۹۱ به عمر ۹ ساله خود در دوره اول پایان داد. در دوره دوم که از هفته های آینده آغاز می شود؛ اداره کل نمایش خانگی و اداره کل ارزشیابی و نظارت سینمایی هر دو زیر نظر و هدایت معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

روزانه  های سینمایی این اقدام را به فال نیک گرفته و برای مدیریت جدید این اداره کل و همکارانش موفقیت آرزو مند است و البته حق انتقاد و پیشنهاد را به یاری خدا و همراهی مخاطبان خود محفوظ خواهد داشت.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام آقای فروتن
    اینگونه که معلومه زین پس پروانه های نمایش اعلام رسمی خواهد شد و الان نیز خروجی های اولین جلسه منتشر شده میشه این پروانه ها رو در سایتتون بذارید؟به خصوص فیلم های خارجی.

  • سلام آقای فروتن خسته نباشید
    اینگونه که معلومه زین پس پروانه های نمایش اعلام رسمی خواهد شد و الان نیز خروجی های اولین جلسه منتشر شده میشه این پروانه ها رو در سایتتون بذارید؟به خصوص فیلم های خارجی.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید