روزانه های سینمایی
گفته باشم!

گفته باشم!

مدیر عامل موسسه پارس ویدیو در برابر این ادعا که فیلم های ایرانی ۵ ماه پس از اکران باید روانه نمایش خانگی شوند، واکنش نشان داد. محمود سلطانی در گفتگو با یک خبرگزاری اظهار داشته است؛ ” اکنون وضعیت با قبل متفاوت شده است و اکثر فیلم‌ها به صورت همزمان در تعداد زیادی از شهرستان‌ها که دارای سالن سینما هستند به نمایش در می‌آید. به عنوان مثال فیلم سینمایی «معراجی‌ها» اکنون در ۹۰ سینمای کشور در حال اکران است که تعداد زیادی از این سالن‌ها در شهرستان‌ها هستند و تقریبا می‌شود گفت که دیگر شهرستانی نمانده که بخواهد فیلم در آن اکران شود.”

سلطانی این سخنان را در پاسخ به یکی از دست اندرکاران پخش فیلم های سینمایی که گفته بود؛ بر اساس مصوبه شورای صنفی نمایش فیلم ها باید ۵ ماه پس از اکران در نمایش خانگی عرضه شوند، بیان کرده است.

روزانه های سینمایی در این یادداشت مصوبه مورد اشاره را محل مناقشه دانسته بود و اتفاقاً از فیلم “معراجی ها” مثال آورده بود که پخش تلویزیونی آن در آینده نزدیک مورد تاکید مدیران رسانه ملی است.

مدیر عامل موسسه پارس ویدیو به همین مقدار اکتفا نکرده و محروم ماندن شبکه از حمایت های رسانه ای و معنوی را به باد انتقاد گرفته است. مشروح مصاحبه را در اینجابخوانید.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۵ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • کاربسیار درستی است که فیلمها بلا فاصله بعد از اکران وارد شبکه بشه در تمام دنیا اینجوریه فقط در ایران است که مرغش یکپا داره و میگویند که باعث عدم رفتن به سینمامیشه اگر فیلم خوب باشه مردم منتظر دی وی دی نمیمانندو فیلم رو در سینما میبینن . شورای صنفی با خودش چی فکر کرده مگر ما چند سینما داریم که ۵ ماه اعلام میکنه فیلم در شبکه نیاد مگر یک فیلم تا چند هفته میتونه در اکران بماند این قانون از بیخ مردود است . فقط در ایران هست که فیلمی مثل ملکه بعد از۳ سال از ساخت هنوز درشبکه عرضه نشده .این دوران به سر امده و باید فکرمان رو باز کنیم
    مگر میشو د مردم به زور سینما بروند متاسفم این دوران رکود ویدیو حالا حالا ها ادامه داره….

  • آقا میلاد دمت گرم.
    حرف دل من و همشهری های من رو زدی که از سینما محرومیم و سینما نداریم.دم مدیرعامل پارس ویدیو گرم.بابا ۵ ماه خیلی دیره.بخدا ما هایی که تو نقاط دور افتاده زندگی می کنیم آدمیم,شعور داریم,به سینما علاقه داریم…
    موسوی از ســـــــیسـتان

  • مجدداً سلام .
    آقا درسته که بنده یک فروشنده هستم و نفعم در رونق شبکه نمایش خانگی است اما به عنوان دوستدار سینما معتقدم اولویت باید با فروش در اکران باشد و توزیع شبکه نمایش خانگی و پخش تلوزیونی نه فقط با یکدیگر بلکه با اکران هم نباید تداخلی داشته باشد!

  • آقا امین,نفست از جای گرم بلند میشه…
    من تا نزدیک ترین سینما بیش از ۵۰۰کیلومتر فاصله دارم
    بعدشم سینما رفتن زورکی نیس,کیفیت فیلما بره بالا خود بخود استقبال مردم بیشتر میشه.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید