روزانه های سینمایی
این بار حسن علی معمولی مهمان خانه ها شده است!

این بار حسن علی معمولی مهمان خانه ها شده است!

موسسه قرن جدید که در گزینش عناوین جذاب و برتر تله فیلم های تلویزیونی شگرد دارد و معمولاً کارنامه موفقی در این زمینه از خود بر جای گذارده است، در این هفته فیلم “سنگ اول” ساخته ابراهیم فروزش را بر پیشخوان های فروش نشاند.

“سنگ اول” استثنائاً از جمله تولیدات سینمایی تلویزیون- محصول سیما فیلم- است که در بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به هیات انتخاب ارائه شد و در بخش مسابقه جشنواره پذیرفته شد. از قضا فیلم برنده یک جایزه نیز از جشنواره شد و محسن تنابنده به خاطر ایفای نقش در “سنگ اول” و فیلم “هفت دقیقه تا پاییز” سیمرغ بلورین را از آن خود کرد.

در پنج سال گذشته “سنگ اول” اکران محدودی در چند سینما داشت و یکی دو بار هم از شبکه های سیما پخش شد. با این ترتیب فیلم مزبور را باید بازپخشی محسوب کرد. فیلمی که با تمام این تفاصیل اینک زینت بخش شبکه نمایش خانگی در روزهای بی برگی آن شده است.!

جدا از بازی درخشان تنابنده در نقش حسن علی، “سنگ اول” حائز نکات قابل تاملی در شخصیت پردازی است و قصه روستایی اثر جایگاه فیلم و سینمای روستایی در ایران را رفعت بخشیده است. “سنگ اول” تیپ ساده لوحانه از روستایی ارائه نمی دهد و بر خصلتی دست می گذارد که ابنای بشر در وسوسه بروز و ظهور آن هستند.

تماشای فیلمی با بازی تنابنده که در هفته های گذشته به دفعات مورد توجه و تحسین محافل هنری و مردمی به خاطر بازی صمیمی و روان در مجموعه “پایتخت۳” قرار گرفته است، مطمئناً خالی از لطف نیست.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید