روزانه های سینمایی
شائبه دامپینگ منتفی شد

شائبه دامپینگ منتفی شد

عوامل تهیه و پخش فیلم سینمایی “معراجی ها” دو ماه پس از اکران عمومی فیلم در ۸۰ سینمای کشور، قصد داشتند در دو هفته پیش روی و در تمام سئانس ها، بلیط نیم بها به فروش برسانند و ضمناً ۵ خودروی سواری را بین دارندگان بلیط نیم بها بصورت قرعه کشی اهدا نمایند. این اقدام که بی شباهت به چیزی که در علم اقتصاد از آن به دامپینگ گفته می شود نیست، می توانست فضا را به نفع فیلم معراجی ها و به ضرر سایر فیلم های روی پرده تغییر دهد.

شورای صنفی نمایش وقتی شستش با خبر شد، با این ایده مخالفت کرد و اعلام نمود؛ در صورت اجرایی شدن این تصمیم، افت کف فروش فیلم به تاخیر خواهد افتاد و فیلم های در نوبت اکران متضرر خواهند شد.(قریب به مضمون). “معراجی ها” که برای دستیابی به رکورد فروش ۵ میلیارد تومانی، دور خیز کرده است، موفق شد به همراه فیلم طبقه حساس هفته های پر رونقی را به سینماهای کشور بخشند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۵ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید