روزانه های سینمایی
خرید رسیور منتفی شد

خرید رسیور منتفی شد

زمان ورود تلویزیون های LED به ایران؛ خریداران از فروشندگان شنیدند که برای دریافت تصاویر شبکه های دیجیتالی سیمای جمهوری اسلامی ایران، نیازمند تهیه و خرید گیرنده دیجیتال نیستند. زمانی که نسل جدید  تلویزیون های مسطح -FLAT- در خانه ها روشن شد، هم تهیه گیرنده دیجیتال-SET UP BOX- منتفی شد و هم ریموت کنترل تازه ای به جمع ریموت های درون منازل اضافه نشد. البته همان زمان قابل پیش بینی بود که به مرور در نسل بعدی این تلویزیون ها رسیور دریافت از ماهواره هم نصب خواهد شد

حالا یک منبع خبری گزارش داده است که از سال ۲۰۱۳ نصب رسیور دریافت از ماهواره -RECIVER SATELLITE TV- توسط یکی از شرکت های سازنده تلویزیون های LED آغاز شده است و در سال ۲۰۱۴ برندهای دیگری همین عمل را تکرار کرده اند. این منبع گزارش داده است؛ تلویزیون هایی که از مجاری رسمی گمرکی به کشور وارد می شوند، بنا به قوانین موجود فاقد قطعه مربوطه هستند ولی تلویزیون هایی که بصورت قاچاق به کشور وارد می شوند، دارای رسیور مورد اشاره هستند.

در همین رابطه پیشنهاد می شود سیمای جمهوری اسلامی ایران که سالهاست اصرار بر راه اندازی تلویزیون های تعاملی یا IP MEDIA دارد، به شرکت هایی که خط مونتاژ تلویزیون های تولیدی آنها در ایران وجود دارد، سفارش نصب گیرنده های مخصوص خود را بدهد تا به این ترتیب بینندگان و کاربران چنین سیستم هایی در آینده نیازمند SET UP BOX جداگانه ای نشوند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ما گیرنده ی دیجیتال تهیه کرده ایم با بیست کانل. به نظر شما بیست کانال کافیست؟ به نظر من کافی نیست. ای کاش لااقل شبکه های استانی را به آن اضافه کرده بودند. و به جای شبکه نسیم که غیر ضروری است زیرا می توان این آیتم ها را در قالب میان برنامه در سایر شبکه ها پخش کرد به جای آن شبکه دیگری مثل شبکه تئاتر تاسیس می کردند امیدوارم رسمی نشود.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید