روزانه های سینمایی
دیروز، امروز و فردا در گفتگو با علی اسد زاده

دیروز، امروز و فردا در گفتگو با علی اسد زاده

علی اسد زاده در گفتگویی غیر رسمی و البته کاملاً خودمانی و صمیمی با روزانه های سینمایی از مشغله های چند ماه گذشته اش در پروژه شاهگوش گفت. از اینکه کار کردن با هنرمندی همچون میرباقری برایش افتخار آمیز است و به لحظه لحظه همکاری با او مباهات می کند. او از تعهد و مسئولیت پذیری میرباقری صحبت کرد و دغدغه های جدی او را برای تولید طنزی شریف ستود. اسد زاده که به دلیل فشار کار چند صباحی هم به اجبار بستری بوده است، امیدوارانه از آینده نمایش خانگی سخن گفت و اظهار داشت سال آینده ساخت دو سریال دیگر را برای شبکه در دستور کار دارد. وی با اشاره به اینکه مسیر برای غنا و پویایی شبکه نمایش خانگی بیش از گذشته هموار شده است، گفت؛ استقبال و علاقه سرمایه گذاران برای تولید مجموعه های نمایشی کم سابقه است و در آینده نزدیک حسن فتحی و کمال تبریزی نیز پروژه های جدیدی را برای تصویر گستر پاسارگاد مقابل دوربین خواهند برد..

اسد زاده در این گفتگو نسبت خرید مجموعه شاهگوش در تهران و شهرستان را ۲/۵ به یک توصیف کرد. در حالیکه به ادعای وی برای سایر عناوین این نسبت ۴ به ۱ می باشد. به عبارت روشن تر در ازای هر ۲/۵ نسخه فروش فیلم در تهران، یک نسخه در شهرستانها به فروش می رسد. این فعال با سابقه نمایش خانگی که توزیع موفقیت آمیز فیلم “هیس..” را در کارنامه امسال پخش دنیای هنر دارد، سرمایه گذاری در گسترش پخش مویرگی را ضامن توزیع و فروش بهتر کالای فرهنگی دانست. وی در ادامه این گفتگو اظهار داشت؛ همزمان در پخش محصول، به روز رسانی سایت رسمی مجموعه و صفحات آن در شبکه های اجتماعی و همچنین امور تولید و آماده سازی مجموعه بشدت درگیر است.

ایشان در این نشست توزیع باقی قسمت های مجموعه ناتمام فصل سوم قلب یخی را برای همیشه منتفی دانست و ابراز امیدواری کرد با پخش بهنگام “شاهگوش” توانسته باشد، خاطره تلخ آن مجموعه را از اذهان مخاطبان پاک کند.

اسد زاده در حالی از روزهای پایانی تصویر برداری شاهگوش سخن گفت که بنا بر اعلام وی بر خلاف خبرهای قبلی مجموعه در قسمت ۲۶ به پایان نمی رسد و تا قسمت ۲۸ ادامه می یابد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا موسسه تصویر گستر پاسارگاد در سالی که گذشت هیچ عنوان خارجی را به بازار عرضه نکرد، به یک مانع اداری در این مسیر اشاره کرد و اظهار داشت که به رفع آن خوشبین است. اسد زاده تصریح کرد در ماههای اخیر با همراهی پخش دنیای هنر تامین و توزیع آلبوم های موسیقی مطرحی را مورد توجه قرار داده اند و این روند را ادامه خواهند داد.

اسد زاده در پایان به این نکته هم اذعان کرد که در کوران گرفتاری های ریز و درشت مجموعه شاهگوش، اغلب فیلم های جشنواره سی و دوم فجر را در ایام برگزاری جشنواره به هر زحمتی که بوده دیده و تاکنون به توافقاتی برای تامین و عرضه نسخه ویدیویی فیلم آرایش غلیظ ساخته حمید نعمت الله رسیده است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۱ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • اقا فروتن اشتباه نمیکنید؟ ۱۶ قسمت یا ۲۶ چون از شواهد چنین استنباط میشه ۱۶ قسمت باشه و دیگه به میعاد دزفول اعلام کردن ۱۶ قسمت است. و با امدن امین زندگانی به نظر ۱۶ باشه.
    اقای اسد زاده میشه به فرماید کجای این سریال طنز شریف است غیر از مسخره بازی و کلیشه تلوویزیونی چی داشت. اگر قرار بر امدن اقایان تبریزی و فتحی با سریال به شبکه است و بخواد مثل میرباقری ضعیف ترین سریال خود رو تحویل مخاطب بدن همان بهتر که ریال نسازن . نمیدونم این کارگرداننان بزرگ چطور حاضر به ساخت چنین اشغالهای دارند.

    • مجموعه در قسمت ۲۸ به پایان می رسد. مزیت نمایش خانگی در این است که شما حق انتخاب دارید. می توانید به موجب سلیقه و معیارهای مورد نظرتان عناوین مورد علاقه را گزینش و تماشا کنید. در نقد یک اثر هنری شایسته نیست که از الفاظ ناپسند استفاده شود.

  • حرف اقا میلاد شاید کمی تند باشد ولی من هم به گواه مشاهداتم چه از خود سریال و چه بینندگانش کاملا صحبت های ایشان را تایید می کنم

    مزیت شبکه نمایش خانگی به نظرم رو کردن عیار واقعی هنرمندان ماست ،جایی که دیگر بهانه ی ممیزی یا کمبود بودجه جواب نمی دهد….

  • با سلام
    ضمن احترام به نظرات بهنام و میلاد به عرض میرساند ،رضایت و علاقمندی به یک اثر هنری موضوعی مطلق نمی باشد و به فرهنگ وسلیقه و نظر مخاطب بستگی دارد و از این رو ممکن است اثری را که یک نفر می پسندد دیگری سخیف بداند و برعکس
    لاکن از شواهد و تیراژ سریال شاهگوش چنین برداشت می شود که مورد توجه عامه مخاطبان است به طوریکه علاوه بر مسئولیت هایی کارگردان و عوامل بر حفظ کیفیت سریال ،دغدغه توزیع به موقع قسمتها بر دوش پخش سنگینی میکند و مخاطبان برای دریافت قسمتهای جدید ثانیه شماری میکنند
    و سخن اخر
    خوشبختانه شبکه نمایش خانگی تنها مسیر تولید اثار فرهنگی بدون بودجه دولتی و بدور از هر گونه رانت میباشد و در این فضا فرصت بروز استعدادها و لیاقتها واقعی است ، لذا به کلیه علاقمندان به تولید اثار فاخر
    پیشنهاد میشود در هر ضمینه ای که استعداد دارند اعم از فیلمنامه نویسی و کارگردانی و سرمایه گذاری و….
    فرصت را غنیمت شمرده و کوی و میدان را از ان خود کنند

    • جناب معماری عزیز
      برنامه ای برای پخش فیلم شب ساخته ی رسول صدرعاملی از آخرین فیلم های مرحوم شکیبایی ندارید؟ بیادم هست چند سال پیش رایت این فیلم را خریداری کردید

  • رضا جان
    با سلام ،قبل از اینکه جواب سوال شما را بدهم جا دارد رضایت و خوشحالی خود را در خصوص توجه شما به عملکرد و برنامه های شرکت ابراز داشته و از شما سپاسگزارم
    تهیه کننده این فیلم با سازمان صدا وسیما بر سر حق بهره برداری از حقوق نمایش خانگی این فیلم اختلاف دارند و طبق شنیده ها بزودی به تفاهم خواهند رسید .

  • اقا فروتن حرف شما کاملا درسته که میگید حق انتخاب در شبکه است . در مورد فیلم بله اما در مورد سریال چی ؟ مثلا اگر یک سریال رو تا نصف خریداری کرده باشید ایا حاضرید ناقص رهایش کنید؟ مجبور به ادامه هستید با اون همه ناراضی بودن خود به خود حق انتخاب از بین میرود. یعنی کاری با شما میشود که شما مجبور به خرید میشوید ساخت ایران هم برای من این طور شد. یعنی سازندگان میان با یک سری بازیگر کاربلدوحالا با یک سری خط قرمزها مثل ابی اوایل و تبلیغات سریال رو پر پیمان میکنن بعد وقتی چند قسمت گذشت تازه مشخص میشه چه سریال افتضاحی است.

  • از شما بسیار سپاسگذارم. موسسه ی شما در احترام به مخاطب و عرضه و پخش آثار خوب سینمای ایران نمونه است. در ضمن امثال به روزهای اوج خود بازگشتید و مانند گذشته پر مخاطب ترین فیلم های سینمای ایران را با بهترین کیفیت پخش کردید. تبریک می گویم و برای شما سالی توام با سلامتی و موفقیت آرزومندم. در ضمن امیدوارم به زودی کارهای موسسه ی تصویر دنیای هنر را با بسته بندی واقعی و جهانی (DVD9 قابدار) و همچنین Blue-Ray ببینیم.

    • با سلام، پاسخ ایمیل آقای آقاآزاده در رابطه با فروش آن‌لاین ارسال شد، اما به علت اشکال در سایت TDH، ایمیل‌های موسسه برگشت می‌خورد. لطفا نشانی ایمیل دیگری درج بفرمایید. ممنونم

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید