روزانه های سینمایی
تب انتقاد در اول هفته بالا رفت

تب انتقاد در اول هفته بالا رفت

در روزهای پایانی سال عده ای با خانه تکانی گرد و غبار از محیط خانه و کاشانه اشان می زدایند و جمعی هم در عرصه اجتماع و فضای رسانه ای برای اینکه گردی از کدورت در دلشان نماند، هر آنچه سبب رنجش و آزارشان شده است، بیرون می ریزند و گویی با واگویه هایشان خود را سبک می کنند.

 هفته که شروع شد، تنی چند از مدیران موسسات ویدیو رسانه در گفتگو با یک روزنامه از نبود مدیریت مستقل در نمایش خانگی گله کرده و صدور مجوز از سوی مرکز رسانه های دیجیتال را مورد انتقاد قرار دادند. یکی از این مدیران در این مصاحبه به صراحت گفته است ۹۵ درصد مردم سی دی های قاچاق می خرند. البته این مدیر محترم غفلتاً از یاد برده است که سی دی فیلم مدتهاست منسوخ شده و استفاده کردن از نسخه کپی محصولات شبکه معنایش قاچاق نیست.!

انتقاد از وضعیت شبکه نمایش خانگی در روز شنبه به گزارش یک روزنامه ختم نشد و برنامه پر بیننده ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیما نیز با تاخیری چند روزه مغایرت طرح روی جلد بعضی از عناوین توزیع شده با محتوای فیلم ها را موضوع یک گزارش قرار داد و معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی را در موضعی دفاعی نشاند. در این گزارش از نامناسب بودن انیمیشن های خارجی شبکه انتقاد و اشاره وار به آسیب های تربیتی آنها پرداخته شد.

گفتگوی فرهاد رحمتی، حسن داها و محمد مهدی جعفری را در اینجا بخوانید.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید