روزانه های سینمایی
حرف حقی که به کرسی نشست

حرف حقی که به کرسی نشست

گفتگوی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی مبنی بر تشکیل اداره کل نمایش خانگی در چارت اصلاح شده سازمانی، اذعان به کار خطا و اشتباهی است که متاسفانه در سال آخر دولت پیشین رخ داد و انتقاد و اعتراض کارشناسان امر مورد توجه قرار نگرفت. روزانه های سینمایی احیای اداره کل نمایش خانگی را در زمره برنامه های ۱۰۰ روزه اول دولت یازدهم پیشنهاد داده بود که متاسفانه این کار لازم و بخردانه به ۱۰۰ روز سوم موکول گردیده است.

استقرار مدیریت مستقل برای نمایش خانگی می بایست دربرگیرنده همه موارد مرتبط با این مقوله باشد و مباد که امور مربوط به موسسات و تشکل های آن در مدیریت دیگری دنبال شود. تاکید می گردد؛ بسامان نمودن نمایش خانگی علاوه بر تمرکز و یکپارچگی مستلزم جلب همراهی و مشارکت تشکل صنفی موسسات ویدیو رسانه و شرکت های پخش است. تشکل هایی که نیازمند تحول اساسی در نگرش و شیوه عمل بوده و همگرایی بین اعضا حول منافع مشترک را باید بار دیگر تقویت نمایند.

انتظار می رود؛ چهره ها و نیروهایی که مستقیم و غیر مستقیم در انحلال اداره کل نمایش خانگی سابق ذی مدخل بوده اند، به جبران لطمات وارده از سال آینده چندان در تیررس نگاه فعالان این عرصه قرار نگیرند و نخواهند که اقدامات اشتباه آنان بزودی از یاد و خاطر جامعه شریف و آبرومند نمایش خانگی برود.

خاطر نشان می سازد؛ روزانه های سینمایی در ۲۰ ماه گذشته با انتشار یادداشت های متعدد استراتژی اشتباه انحلال اداره کل نمایش خانگی در سازمان نوپدید سازمان سینمایی را گوشزد کرد و از بین بردن مقررات به روز و شیوه های گردش کار روان آن را به عنوان یک سرمایه بزرگ اجتماعی، به باد انتقاد گرفت.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید