روزانه های سینمایی
ده فیلم پر فروش در شبکه نمایش خانگی

ده فیلم پر فروش در شبکه نمایش خانگی

ده فیلم پر فروش سینمای ایران در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. به موجب این گزارش طی روزهای گذشته منابع خبری مختلفی با توجه به هفته های پایانی سال جاری و مرور کارنامه یکساله سینمای ایران، اسامی ده فیلم میلیاردی سینمای ایران در اکران عمومی را منتشر کردند و در باره راز و رمز موفقیت های آنها باب گفتگو را باز کردند.

در حاشیه اعلام چنین خبری آنچه حائز اهمیت است، اذعان به این واقعیت است که بدون استثنا تمام فیلم های پر مخاطب سینمای ۹۲ در شبکه ویدیویی نیز توزیع شدند و میلیونها بیننده دیگر را به مجموع تماشاگران این فیلم ها در سینماها افزودند. این مطلب همچنین نظریه گذشته را ثابت کرد که فیلم های موفق در اکران عمومی در شبکه نمایش خانگی نیز خوش می درخشند و رونق مضاعفی به این شبکه می بخشند. در سالجاری توزیع عناوین پر فروش در کمترین فاصله زمانی بعد از اکران رخ نمود که از این حیث سالی استثنایی را برای شبکه رقم زد و دست سارقان را برای سوء استفاده از عناوین فوق کاملاً بست.

در میان عناوین پرمخاطب سال جاری باید از؛ رسوایی، هیس دخترها…، دربند، پل چوبی، گذشته، حوض نقاشی، تهران ۱۵۰۰، دهلیز، چه خوبه که برگشتی و جابجا نام برد.

خاطر نشان می سازد، با توجه به هزینه های تمام شده تولید فیلم در ایران، عبور فروش فیلم ها از مرز یک میلیارد تومان الزاماً به معنای سودآور بودن آنها نیست. زیرا نیمی از این مبلغ در اختیار سینماداران قرار می گیرد و از باقیمانده باید هزینه های پخش و تولید را کسر کرد تا اگر چیزی باقی بماند، آن را به منزله سود پروژه قلمداد کرد.!

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید