روزانه های سینمایی
استفاده از اهرم فشار باز هم جواب داد

استفاده از اهرم فشار باز هم جواب داد

با وساطت و پا در میانی رییس سازمان صدا و سیما سرانجام پخش مجموعه کلاه قرمزی در نوروز ۹۳ قطعی شد و مناقشات بین تهیه کننده و کارگردان مجموعه با مدیران میانی تلویزیون ختم به خیر شد. آنچه در این میان حائز اهمیت است و ای بسا در فیصله یافتن موضوع بی تاثیر نبوده است، مصاحبه ایرج طهماسب کارگردان- بازیگر مجموعه با جراید است که در آن نشانی از یک تهدید هم به چشم می خورد. طهماسب بعد از آنکه روزنه امیدی را به روی خود ندید و از نظر او بحث و کشکمش با مسئولان تلویزیون به دور باطلی گرفتار آمده بود، خطاب به خبرنگاران گفت که اگر ناگزیر شود، هر قسمت از مجموعه را جدا جدا تکثیر کرده و به دست مردم می رساند. در این گفتگو طهماسب بی آنکه مشخصاً نامی از شبکه و بستر مهیایی به نام شبکه نمایش خانگی نام ببرد، منظورش را به خوبی به کسانی که باید پیام او را دریافت کنند رساند و چند روز بعد هم خوشبختانه گره از کار فرو بسته او و گروه همکارانش گشوده شد.!

خوانندگان “روزانه های سینمایی” به خوبی به یاد دارند که پیش از این نیز تیم های سازنده برنامه عمو پورنگ و فیتله ایها نه با تهدید صرف بلکه با تولید و عرضه چند قسمت از مجموعه هایشان در شبکه نمایش خانگی، شرایط را برای بازگشت شان به تلویزیون مهیا کردند و توانستند مسئولان امر را به تامین شرایط و مطالبات مورد نظرشان مجاب کنند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید