روزانه های سینمایی
تلویزیون همین هفت فیلم را پسندید-ویرایش چهارم

تلویزیون همین هفت فیلم را پسندید-ویرایش چهارم

با اعلام رسمی فیلم ها و سریال های شبکه های مختلف سیما در ایام نوروز، نام چهار فیلم سینمایی ایرانی در فهرست فیلم های منتخب سیما به چشم می خورد.

به موجب این گزارش؛ فیلم های آزمایشگاه، ضد گلوله، تنهای تنهای تنها و حوض نقاشی در تعطیلات سال نو نخستین بار در شبکه های سیما به نمایش گذاشته خواهند شد. به جز تنهای تنهای تنها که از تولیدات سیمای بوشهر اس، سه فیلم دیگر تابستان ۹۲ در شبکه ویدیویی توزیع شدند. مضمون دو فیلم اول کمدی و فیلم حوض نقاشی اجتماعی می باشد.

خاطر نشان می سازد؛ سیمای جمهوری اسلامی ایران در سالجاری  فقط ۶عنوان از فیلم های به نمایش در آمده در اکران ۹۱ را به روی آنتن برده بود. اسامی این فیلم ها عبارت بودند از: کیمیا و خاک، شور شیرین، سیب و سلما و من و زیبا، چک و قلاده های طلا.

آخرین خبر: دو فیلم سینمایی دیگر در جدول پخش از شبکه های سیما در ایام نوروز قرار گرفتند. به موجب این گزارش، فیلم های ایرانی؛ استشهادی برای خدا و دزدان خیابان جردن برای پخش از سیما مناسب تشخیص داده شده اند. بر این اساس تا لحظه تنظیم این خبر مجموع فیلم های سینمایی ایرانی جهت پخش از تلویزیون به شش عنوان بالغ شد.

خبر تکمیلی: سعید مقیسه مدیر فیلم و سریال شبکه تهران سیمای جمهوری اسلامی ایران از پخش فیلم سینمایی “آقای الف” در ایام نوروز از این شبکه خبر داد. فیلم سه بعدی آقای الف ساخته علی عطشانی است.

با این ترتیب تا این لحظه شمار فیلم های سینمایی ایرانی که در تعطیلات نوروزی از سیما پخش خواهند شد، به هفت عنوان بالغ گردید. پنج فیلم ؛ استشهادی برای خدا، آقای الف، حوض نقاشی، دزدان خیابان جردن، آزمایشگاه و ضد گلوله در سالجاری در شبکه نمایش خانگی توزیع شده بودند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۸ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • همچنین با خبری که امروز پیرامون کلاه قرمزی رسید فکر نکنم جز پایتخت ۳ سریال خوبی وجود داشته باشه که معلوم شد آخرین نوروزی که رئیس صدا و سیما ضرغامیه صدا و سیما پر رونق نخواهد بود….

  • با سلام مجدد .
    تکلیف توزیع شب واقعه ، شور شیرین و ۳۳ روز هنوز مشخص نشده؟ از فیلم های امسال هم اگر از استرداد ، گناهکاران ، تنهای تنهای تنها و بزرگمرد کوچک خبری شد طالبیم!
    با تشکر .

  • وی با بیان اینکه همه ژانرهای سینمایی در انتخاب فیلم‌ها لحاظ شده‌اند، عنوان داشت: در این میان ۲۸ فیلم تلویزیونی تولید شبکه‌های سیما و مرکز سیمافیلم هستند. ۱۷ فیلم هم از سینمای ایران انتخاب شده که اسامی آنها هنوز نهایی نشده است. ۴۵ فیلم داخلی داریک و ۱۲۶ فیلم جدید خارجی که برای اولین بار پخش می‌شوند. امسال حدود ۳۶ درصد از فیلم‌ها ایرانی هستند. حوض نقاشی، ضد گلوله، آزمایشگاه، پسرآدم، دختر حوا از جمله فیلم‌های ایرانی هستند و ۱۲ سال بردگی نیز یکی از فیلم‌های خارجی روز و برنده اسکار است که تلویزیون آن را پخش می‌کند.   – See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921206001000#sthash.ikUhYqoI.dpuf

    با توجه به مطلب بالا در روز اعلام برنامه های نوروزی هنوز نمی شود در مورد لیست فیلم ها قطعی نظر داد ضمن اینکه فیلم تنهای تنهای تنها هم در لیست نوروزی هست که اکران ۹۲ می باشد و البته محصول تلوزیون

  • با سلام.
    امروز تعدادی از فیلمهای نوروز شبکه تهران مشخص شدند!عجب فیلمهایی!!!عناوینی مثل Elysium,Rush,Fast & Furious 6,Escape Plan و انیمیشن های ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی ۲-من نفرت انگیز ۲ و غارنشینان!امیدوارم نوروز امسال فیلم های تلویزیون خیلی بهتر از سال های قبل باشه!

  • حالا که این دوره روزنامه‌نگاری را می‌گذارنم، تازه می‌فهمم چقدر شیوه صادقانه شما در ویرایش مطالب منتشر شده زیباست. تذکر “ویرایش چندم” در عنوان و مشخص کردن بخش‌های ویرایش شده خیلی حرفه‌ای و اخلاقی است. بر خلاف خبرگزاری‌های بزرگ و نام‌برداری که گاه کلا یک خبر را از سایت خود حذف می‌کنند!

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید