روزانه های سینمایی
تکلیف اکران ۹۲ یکسره شد

تکلیف اکران ۹۲ یکسره شد

با رونمایی از پنج عنوان تازه در سینماهای تهران و شهرستان، پرونده اکران فیلم در سینماهای کشور به نقطه پایانی خود رسید. نکته جالب توجه در اکران اخیر مشخص نبودن مرجع انتخاب و نمایش فیلم های مزبور است. زیرا مهلت قانونی فعالیت شورای صنفی سابق قبل از جشنواره فیلم فجر به پایان رسیده بود و معلوم نیست که فیلم های؛ دل بی قرار، فیلادلفی، صبح خاکستر، سه نفر روی یک خط و چارسو در گروه های پنج گانه سابق تقسیم شده اند یا اینکه موقتاً و بدون محاسبات قبلی فقط سالن های بدون فیلم را بین خود تقسیم کرده اند. همچنین در بین عناوین اکران شده، کارگردان فیلم دل بی قرار یعنی علی قربان پور در نیمه اول سال موفق شده بود فیلم اولش را به نمایش عمومی درآورد. از قربان پور “زبان مادری” را طی هفته های گذشته در شبکه نمایش خانگی پس از اکران ناموفق آن در سینماها، مشاهده کردیم.

خاطر نشان می سازد، حدود ۳۰ سینما در مراکز استان های کشور تا سه روز آینده درگیر نمایش فیلم های جشنواره سی و دوم فجر هستند.

به موجب این گزارش در مدت زمان باقی مانده تا پایان سال عموماً سینماها فصل کم رونقی را در پیش دارند و تا اکران فیلم های نوروزی تماشاگر زیادی به خود نمی بینند. احتمال می رود؛ تهیه کنندگان فیلم های اخیر قصد داشته باشند بلافاصله پس از اکران فیلم هایشان به فکر پوشیدن جامه ویدیو به فیلم هایشان باشند و در سبد نوروزی شبکه نمایش خانگی به نوعی سردی گیشه های فیلم هایشان را جبران کنند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید