روزانه های سینمایی
همه آثار پرمخاطب سال ۹۳

همه آثار پرمخاطب سال ۹۳

انتخاب و نمایش بیش از ۶۰ فیلم از بین ۱۲۶ فیلم بازبینی شده توسط هیات انتخاب جشنواره سی و دوم، حالا دیگر تکلیف سینما و ویدیو را در سال پیش روی مشخص ساخته است. روزانه های سینمایی با فرض اینکه ۶۰ فیلم انتخاب نشده واجد استانداردهای سینمایی نبوده اند، فیلم های نسبتاً پر مخاطب سال ۹۳ را در فهرست زیر خلاصه می کند.:

خط ویژه – مصطفی کیایی، ویژگی بارز: اجتماعی خوش ریتم و جوان پسند

رد کارپت– رضا عطاران، ویزگی بارز: نام عطاران برای تضمین فروش هر فیلمی کفایت می کند. چه رسد به اینکه فیلم ساخته خودش هم باشد.

طبقه حساس- کمال تبریزی، ویزگی بارز: حافظه جمعی کمتر به یاد می آورد مخاطب برای دیدن فیلمی کمدی از تبریزی سر و دست نشکند.!

شیار ۱۴۳– نرگس آبیار، ویژگی بارز: فقط باید ببینید ….

چ– ابراهیم حاتمی کیا، ویژگی بارز: کاری در تراز بالای استاندارهای سینمایی که بر پرده سینماها تماشایی تر است.

 مهمان داریم– محمد مهدی عسگرپور، ویزگی بارز: شریف و انسانی که با بازی پرویز پرستویی پس از مدتها غیبت در سینما دیدنی است.

معراجی ها- مسعود ده نمکی، ویژگی بارز: هزاری هم که گفته شود فیلم ملاحتی به اندازه سه گانه اخراجی ها ندارد، گوش مخاطب بدهکار نیست و راهی سینماها می شوند.!

 کلاشینکوف– سعید سهیلی، ویژگی بارز: به زعم سازنده رگ خواب تماشاگر دستش آمده است و چون از جیبش خرج کرده است، هر کاری را برای کشاندن مردم به سینماها کرده است. مرد جنجالی سینما در سال ۹۲ این بار کلاشینکوف به دست گرفته است.

چند متر مکعب عشق-جمشید محمودی، ویژگی بارز: فیلم اول فیلمسازی که سینما را خوب شناخته و خشت اول را درست کار گذاشته است.

آرایش غلیظ– حمید نعمت الله؛ دوری پنج ساله سازنده “بوتیک” از سینما و البته ساخت سریال دیدنی “وضعیت سفید” برای تلویزیون در این فاصله بقدر کافی انگیزه برای تماشای فیلم تازه نعمت الله ایجاد می کند. خصوصاً که او از ساخت فیلمش راضی هم باشد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۸ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید