روزانه های سینمایی
فیتیله ای که بالا می سوزد

فیتیله ای که بالا می سوزد

عرضه ۱۳ فیلم سینمایی آن هم فقط در ۱۰ ماهی که از سال گذشته است موسسه رسانه های تصویری را در صدر تامین کنندگان فیلم سینمایی ایرانی قرار داد.

با توزیع فیلم سینمایی “فیتیله و ماه پیشونی” در هفته گذشته، احمد نجفی تهیه کننده و آرش معیریان کارگردان فیلم این شانس را داشتند که موسسه ای دولتی فیلم آنها را در شبکه توزیع کند. موسسه ای که کمافی السابق خریدار حقوق فیلم هاست و همانند سایر موسسات بصورت تیراژی و یا با سایر اشکال رایج با تهیه کنندگان قرار داد نمی بندد. بی تردید در ۴۰ روز باقی مانده سال نیز موسسه از انبان فیلم هایی که در اختیار دارد، عناوینی را به بازار عرضه خواهد کرد. در کارنامه موسسه رسانه های تصویری همه جور فیلمی یافت می شود از آثار صرفاً هنری و اصطلاحاً مخاطب خاص تا فیلم های متوسط الحال. در سبد موسسه رسانه های تصویری فیلم کودک کم بود که با توزیع فیلم “فیتیله و ماه پیشونی” آن هم کامل شد. دو فیلم زبان مادری و تلفن همراه رییس جمهور از معدود محصولاتی هستند که در سال جاری به نمایش عمومی درآمده اند و مابقی اثار مربوط به سال های گذشته هستند.

فیتیله و ماه پیشونی در اکران نوروز ۹۱ پاسخ دلگرم کننده ای را دریافت نکرد. زیرا فیتیله ای ها معمولاً در باکس نوروزی تلویزیون به قدر کافی بچه ها را سرگرم می کنند. فیتیله ای ها پیش از این یکبار دیگر بخت خود را در شبکه نمایش خانگی با مجموعه” آسه آسه قصه “قصه آزموده بودند که بازخورد lمورد انتظار حاصل نشد و به همین خاطر تمام قسمت های تولید شده رنگ بازار را به خود ندیدند.

۵۹ امین فیلم ایرانی سال را پخش دنیای هنر به درخواست موسسه رسانه های تصویری در مراکز فروش نشانده است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید