روزانه های سینمایی
چهار تای دوم در راه است!

چهار تای دوم در راه است!

با توزیع فیلم های خودزنی، تلفن همراه رییس جمهور، دهلیز و جا ب جا در دیماه هر هفته یک فیلم سینمایی توزیع شد و در کنار عرضه قسمت هایی از مجموعه های شام ایرانی، شاهگوش و شوخی کردم، ماه نسبتاً پر رونقی برای مراکز عرضه و فروش رقم خورد. ضمن عرض خسته نباشید به کلیه زحمت کشان کپی کار و بارگذار و دانلود کننده این فیلم ها! بازار نمایش خانگی چهار عنوان جدید را به خود خواهد دید.

همزمان با تب و تاب سی و دومین جشنواره فیلم فجر که بطور بی سابقه ای شاخ و برگ پیدا کرده و ۵۰ فیلم سینمایی ایرانی در بخش های چهار گانه آن به نمایش درخواهند آمد، شبکه نمایش خانگی هم با رونمایی از ۴ عنوان جدید در هفته های پیش رو، آمار فیلم های ایرانی خود را به ۶۰ عنوان می رساند.

به موجب این گزارش، نسخه ویدیویی فیلم های سینمایی: زن مرد زندگی ساخته مهدی ودادی، زبان مادری به کارگردانی مهدی قربانپور، نازنین به کارگردانی مهدی گلستانه برنامه آینده موسسات و شرکت های پخش می باشند.

این گزارش می افزاید؛ موسسه رسانه های تصویری پس از توزیع فیلم تلفن همراه رییس جمهور به مناسبت دهه فجر تصمیم دارد فیلم فرهنگی، بشارت به یک شهروند هزاره سوم ساخته دکتر هادی کریمی را به مخاطبان خود عرضه کند. در بین فیلم های یاد شده به ترتیب نازنین، بشارت..، زبان مادری و زن مرد زندگی بیشترین فروش را در اکران عمومی داشته اند.

یادآور می شود موسسه رسانه های تصویری فیلم تلفن همراه رییس جمهور را به مدد پخش دنیای هنر روانه بازار کرد. این اقدام نشان از تجدید نظر موسسه در همکاری با شرکت های پخشی است که تاکنون با آنها همکاری داشته است. موسسه هنرنمای پارسیان نیز هفته گذشته تامین و توزیع فیلم کمدی جا ب جا را با مشارکت موسسه پارس ویدیو انجام داده بود.

به اعتقاد کارشناسان بازار همکاری اخیر موسسات ویدیو رسانه با یکدیگر، واکنشی در برابر قوت گرفتن شرکت های پخش در بازار است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۹ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام جناب آقای فروتن در مورد همکاری موسسه رسانه های تصویری درست میفرمایید ولی یک نکته جالب خدمتتان عرض کنم شاید شما راه علاجی داشته باشید موسسه رسانه های تصویری بعد از رفتن آقای عباسیان همواره همان راه ایشان را ادامه میدهد متاسفانه آقای اسداللهی به غیر از پخش دنیای هنر با هیچ پخش دیگری نه کار میکند و نه حاظر به مذاکره تلفنی و جلسه حضوری است بنده از طرف یکی از موسسات این متن را مینویسم با ایشان بالغ بر ده بار تماس گرفته شده ولی ایشان هیچ اعتنایی نمیکنند اگر راهکار مناسبی دارید ممنون میشوم راهنمایی کنید

    • قربان سلام بر شما
      به قول قدیمی ها بهتر است که سر بر روی یک بالین گذارده شود. اگر منظورتان این است که همزمان موسسه با چند پخش کار کند و مثلاً هر عنوانی را به یک پخش بسپارد، منطقی به نظر نمی رسد. مهم آن است که دور جدید همکاری موسسه با پخش مزبور بتواند سبب عرضه بهتر محصول و فروش آن در بازار شود. اگر چه به دلیل کیفیت عناوینی که موسسه در انبانش دارد، هیچ پخشی نمی تواند معجزه کند.!

  • باسلام
    خدمت دوست عزیزعرض کنم پخش دنیای هنرکلا بدنبال انحصارطلبی است ودرپی دست گرفتن توزیع های کلیدی کل یه شرکتها ست والویت توزیع هایش بامحصولات خودش است.اگردقت کنید متوجه میشوید توزیع های محصولات دیگرشرکتهاکه دراختیاردنیای هنرهست نطیرهمین رسانه تصویری دربدتری زمان به بازارعرضه شده.نکته دیگرهم اینکه قبل ازتوزیع شوخی کردم مقامات دنیای هنر مذاکراتی راباگلرنگ پخش انجام دادند که خوشبختانه مثمرثمرنشدوبعدازتوزیع شوخی کردم نیز نمایندگان توزیع راجهت تسویه حساب تحت فشارقراردادند.کلا دنیای هنرانحصارطلب هست.آقای اسداللهی یه روزی متوجه خواهند شد که چه کلاهی سرشان رفته ولی خوب چون موسسه دولتی است مهم نیست.

    • دوست عزیز انحصار طلبی زیبنده بخش دولتی نیست. بی آنکه قصد دفاع از موسسه خاصی را داشته باشم عرض می کنم؛ تلاش مشروع و جوانمردانه هر موسسه ای در بازار برای توسعه فعالیت و گرفتن سهم بیشتر از بازار که عرصه را بر رقبا تنگ کند، امر مذمومی نیست.

  • جناب آقای فروتن روی صحبت بنده به شرکتهای پخش نیست موضوع بنده این است که چرا ایشان اصلآ به هیچ وجه ممکن جواب هیچ شرکتی را نمیدهند آیا مذاکره کردن در مورد پخش عناوین موسسه اشکالی دارد این جواب ندادن های ایشان به گونه ای یک نوع بی احترامی به دیگر موسسات و پخش کننده های همکار است خدا پدر و مادر آقای عباسیان را بیامرزد حداقل جلسات مزائده پخش و فروش بر گذار میکرد یعنی این گوی و این میدان ولی ایشان رفتارشان کاملا غیره حرفه ایست خدا را شکر که ایشان به درجه بالاتری نرسیده اند وگرنه خدا را بنده نبودند

    • پسندیده تر است که موضوع را با مدیر عامل موسسه مزبور در میان بگذارید. رویه کنونی به بدگویی در باره فردی می انجامد که احتمالاً بی خبر از این انتقادات، مجال جوابگویی ندارد.

  • با سلام
    به اطلاع دوستان رقیب میرساند (یاد آوری میکنم) پخش دنیای هنر با ۱۴۶ پرسنل مجرب و کار آزموده در دو ساختمان در شرق و غرب تهران با مساحتی بالغ بر۶۰۰۰ متر مربع و تجربه کاری بیش از یک دهه در حال حاضر بزرگترین پخش محصولات فرهنگی (تخصصی) کشور میباشد
    -انضباط در اجرای قراردادها
    -فراگیری پخش
    -و خوش حسابی با تامین کنندگان (شرکتهای ویدیو رسانه)
    از عمده ترین دلایل رغبت همکاری با پخش دنیای هنر میباشد بگونه ای که اگر اعتقادی به حذف رقیبان می داشتیم بر بستر این خوشنامی و امکانات و تجربه و رغبت ویدیو رسانه ها به سادگی میسر می شد.
    پخش دنیای هنر اعتقاد دارد برای گرم نگه داشتن بازار نمایش خانگی حضور رقبا (همکاران) واجب است و به تنهایی نمی توان در تنور آن دمید.
    دنیای هنر کوشیده است تا بی انکه رقبا بفهمند و بدانند در سیاست گذاریهای خود بگونه ای عمل نماید که ایشان هم بتوانند محصول مورد نیاز را فراهم کنند. بعنوان مثال نرخ پیشنهادی پخش دنیای هنر به تامین کنندگان در خرید محصولات همواره کمتر از ایشان بوده ویا گارانتی فروش نمی دهد.
    در خصوص موسسه رسانه های تصویری که با اکثر شرکتهای پخش سابقه همکاری داشته و هم اکنون تا پایان سال جاری با ما قرارداد دارد به عرض میرساند؛ روابط پخش با برخی از شرکتهای بخش خصوصی مثال زدنی است. ظاهراً مشکل از جایی آغاز می شود که پای موسسات دولتی به وسط کشیده می شود و همکاری این پخش با بخش دولتی واکنش و حساسیت همکاران رقیب را باعث می شود که به اعتقاد ما اینگونه برخورها پسندیده نیست.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید