روزانه های سینمایی
خیاط هم در کوزه افتاد

خیاط هم در کوزه افتاد

فریدون جیرانی از جمله نخستین کسانی بود که در برنامه های تلویزیونی دو قدم مانده به صبح و سپس در برنامه هفت، باب انتقاد از تولیدات ویدیویی در شبکه نمایش خانگی را باز کرد و به دفعات  کیفیت نازل اینگونه آثار را سم مهلکی برای ذائقه تماشاگران و سینمای ایران دانست.

نمایش آنونس فیلم ویدیویی “داستان عوضی” که در تازه ترین محصولات منتشر شده از سوی ریز موج سیستم، قابل مشاهده است، خبر از حضور سینماگر و منتقد پرنفوذ سینمای ایران در مقام کارگردانی این فیلم دارد. جیرانی باید از کیفیت آنچه که ساخته است، خیلی مطمئن باشد که بی پروا آن را در سبد محصولات شبکه ویدیویی قرار داده است. در غیر اینصورت با وی همان رفتاری خواهد شد که تاکنون با جیم سازان شبکه صورت گرفته است. حضور بازیگر مطرحی چون علیرضا خمسه می تواند تا حدی برطرف کننده نگرانی موجود باشد اما متاسفاه در کارنامه بازیگری وی هم کار ضعیف کم نیست.

“داستان عوضی” نشان خواهد داد که آیا امثال جیرانی در دوران بیکاری و کمبود سرمایه گذار برای ساخت فیلم سینمایی، می توانند کار در خور توجهی را مقابل دوربین ببرند و یا آنکه با سرمایه کم و ناچیز تضمینی برای کیفیت بخشی به فیلم های ویدیویی وجود ندارد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۷ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • بله اولا بازیگر دلیل کیفیت نیست همیشه دوما سینمای ما بیمار شده و شبکه نمایش خانگی جایی برای پول درآوردن شده و افرادی که چندی پیش منتقد این بخش بودن هم روی آوردن بهش و این جالب نیست به نظر من

  • جیرانی این کار رو برای تلویزیون ساخته و اصلا قصدی برای نمایش خانگی نداشته ولی متاسفانه موسسه ریز موج که هرچی فیلم ضعیف رو خریداری میکنه این بار از تولیدات تلویزیون خریداری کرده (خیلی هم بهتر). در ضمن جیرانی بسیار فیلمسازیه که برای نمایش خانگی احترام قائله و این تله فیلم اصلا تولید مستقل ویدیویی نیست محصول سیما فیلم است.و من همیشه اثار ایشان رو بسیار دوسشت دارم و اخرین شاهکارش من مادر هستم بود.
    اقای فروتن شما نمیدانید تلفن همراه رییس جمهور کی وارد نمایش خانگی میشه گفتم شاید شما ارتباطی از موسسه رسانه های تصویری داشته باشید.

    اگر احیانا تونستید کمال طباطبایی رو ببینید بگویید مورد نفرین بینند گان شبکه (واز جمله خودم) شدید . مردم رو مسخره کرده . چقدر یک سریال باید ادامه داشته باشه اونم سریال متوسط رو به ضعیفی مثل قلب یخی (فصل ۳) .

  • منظورم کلیه کسانی که تاخیر بلند مدت در سریال رو ایجاد کردن به هر حال هر موسسه-تهیه کننده-شرکت پخش از اول تا اخرش برنامه ریزی میکنن .
    اصلا از همون اول کارشان اشتباه بود وقتی قرار داد موقت با تصویر گستر پاسارگاد میبندن که شما تا فلان قسمت پخش کن ببینیم چی میشه بعد اگر فروش خوب بود توزیع ادامه داره این یعنی چی ؟ حالا اگه نمیدونم اسپانسر (سامسونگ) فروش
    برایش راضی کننده نیست تقصیر بینندگان شبکه چیه.
    این یعنی غیر از این که بینندگانی که حالا تا ان قسمت دیدن رو ولش کن فروش مهمه .
    این تصور و نظر من است که با مصاحبه های اقایون پخش و خود تهیه کننده به این نتیجه رسیدم.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید