روزانه های سینمایی
درسته که سریال سازی تعطیل شده؟

درسته که سریال سازی تعطیل شده؟

از منبعی شنیده ایم که ممکن است سریالھایی که به منظور پخش خانگی تھیه میگردند (در روال قھوه تلخ و قلب یخی) منبعد پروانه پخش نگیرند و یا به طرق دیگری به مشکل مجوز بربخورند. آیا چنین موضوعی صحت دارد؟  اگر دارد آیا سریالھای اپیزودیک (ھر اپیزود یک داستان مجزا با ھمان ھنرپیشگان اصلی) از این قضیه مستثنی خواھد بود یا . نه؟ ھمانطوریکه به اطلاع جنابعالی رساندیم این پروژه آینده ماست و البته اگر مشکل توزیعی پیش بینی میشود، برای ما بسیار مھم است. ھر گونه راھنمایی مزید امتنان است.

آنچه خواندید متن سوالی است که یک شهروند محترم برای من ارسال کرده است. شهروندی که در تدارک اخذ پروانه ساخت برای سریال تازه ای در شبکه نمایش خانگی است. ظاهرا" اتفاقاتی که برای سریال قهوه تلخ رخ داده است و همچنین جدایی کارگردان قلب یخی از ادامه آن پروژه ، بعضی را به این گمان انداخته است که پرونده سریال سازی برای شبکه همیشه بسته و عطای آن به لقایش  بخشیده شده است.. در جواب این پرسش و ابهامات احتمالی دوستان دیگر باید عرض کنم، چنین برداشتی مقرون به صحت نیست و عده ای خوششان بیاید یا نیایید در بر روی همان پاشنه ای می چرخد که تاکنون می چرخیده است. مشکل سریال اول زاییده خود گروه است، سریال دوم با عرضه قسمت های ۱۳ و ۱۴ در یک بسته و ۱۵و ۱۶ در بسته جداگانه به پایان فصل دوم خود می رسد و نگارش سیناپس فصل سوم هم به انتها رسیده است. خبر خوب برای تماشاگران این سریال آن است که با تجدید نظر گروه سازنده، قسمت ۱۵ و ۱۶ پر و پیمان تر از قسمت های قبلی است و در حقیقت با قدری ایجاز فصل دوم مجموعه به جای قسمت هیجدهم در قسمت شانزدهم به پایان می رسد. سریال سوم یعنی ساخت ایران هم بلاوقفه در حال تولید است و چنانچه خبر تازه ای برای هر سه مجموعه واصل شود به اطلاع خواهد رسید.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۷ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سریال مشتریان پر و پاقرصی برای فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی به ارمغان آورده است و مخالفت با آن ضربه دیگری بر پیکر شبکه وارد می آورد.

    • قربان باید به تجربه به شما ثابت شده باشد، راحت ترین کار اعلام موافقت است. سخت ترین کار تداوم انتشار سریال ها و عقب نشینی نکردن موسسات ناشر از قسمت های باقیمانده است. به نظرم خودم شبکه تب و تحمل مجموعه هایی بیش از چهل یا پنجاه قسمت را ندارد. سریال ایرانی ساخت ایران ظاهرا” کمتر از بیست قسمت است.

  • جناب آقای فروتن
    موسسه بنیان و فرهنگ ایرانیان طی اطلاعیه ائی به نمایندگان شرح مبسوطی از سرقت آثار خود به نام کینه سبز (کینه سوز) شده و آورده است اثر آماده توزیع خود که ۱۸۰ میلیون تومان قیمت اثر خریداری شده  توسط افرادی سرقت و بر روی سایتها برای دانلود قرار گرفته است و عزیزان در وزارت ارشاد خواستار سکوت در مقابل این عمل از سوی موسسه شده اند قضیه سرقت اثر فوق چیست ؟ آیا سرقت آثار ایرانی خطری برای شبکه نیست ؟

    • چنین گزارشی را موسسه برای ما نفرستاده است. از ارتباط تله فیلم کینه سوز با آن موسسه در شگفتم.

  • قضیه چی میتواند باشد عنوان فوق کینه سبز (کینه سوز) بر روی سایتها جهت دانلود وجود دارد

    • عنوان قبلی فیلم کینه سبز بود که در صدور پروانه به کینه سوز تغییر یافت. وجود فیلم ها در فضای مجازی امر تازه ای نیست.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید