روزانه های سینمایی
تاملی بر یک شگرد تبلیغاتی

تاملی بر یک شگرد تبلیغاتی

این روزها در تبلیغات محیطی فیلم سینمایی "ترنج" ساخته مجتبی راعی تاکید زیادی بر روی این عبارت صورت گرفته است: "بعد از فیلم زیبای تولد یک پروانه ترنج اثر تازه مجتبی راعی بر پرده سینما نقش بست" تکیه بر نام فیلمی که سال ها از ساخت آن می گذرد(۱۳۷۶) و ممکن است برای بسیاری از مخاطبان جوان ناشناخته باشد، یک ایراد دیگر هم دارد و آن این است که چرا در کارنامه فیلمسازی با تجربه فقط یک فیلم خوش درخشیده است.!

راعی فیلمسازی را با "انسان و اسلحه" در سال ۱۳۶۷ آغاز کرد و طی این مدت ۱۱ فیلم سینمایی را جلوی دوربین برده است .در بین فیلم های راعی استثنائاً فیلم سینمایی "هیدالو" تاکنون به نمایش عمومی درنیامده است.

این گزارش می افزاید؛ فیلم "ترنج" همانند سایر فیلم هایی که در دو ماهه اخیر بر پرده ها بوده اند، علیرغم ارزش های زیبایی شناسی خود، تاکنون با استقبال گرمی از سوی تماشاگران روبرو نشده است. فیلم های راعی در نمایش های متعدد از شبکه های سیما با استقبال بینندگان روبرو بوده اند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • کاهش تماشاگران سینماها که احتمالاً دامنگیر نمایش خانگی نیز شده است؛ در جای خودش بسیار تامل برانگیز است و باید برای آن چاره ای اندیشه شود

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید