روزانه های سینمایی
قهوه تلخ در سکوی نخست نشست

قهوه تلخ در سکوی نخست نشست

این روزها یکی از معیارهای سنجش محبوبیت پدیده های فرهنگی و اجتماعی شمارش لایک صفحات آنها در شبکه های اجتماعی است. در گزارشی که اخیراً یکی از روزنامه ها منتشر کرده است؛ در مقایسه مقبولیت سریال های ایرانی و خارجی نزد بینندگان ایرانی و فارسی زبان، سریال "قهوه تلخ" از همتایان ترکی خود پیشی گرفته و در مقام نخست قرار گرفته است. به موجب این گزارش؛ ملاک محبوبیت سریال ها در این سنجش و بررسی اسنادی، تعداد لایک هایی است که صفحه منتسب به سریال های ایرانی و ماهواره ای در فیس بوک از مخاطبان پذیرا شده اند.

نکته قابل توجه در این ارزیابی قرار گرفتن "قهوه تلخ" در رتبه نخست و "پژمان" در رتبه آخر ده مجموعه پرطرفدار تلویزیونی در بین سریال های ایرانی و اصالتاً ترکی است.

اقبال مخاطبان به "قهوه تلخ" در حالی نمایانگر شده است که نمایش این مجموعه در شبکه نمایش خانگی ختم به خیر نشد. بدیهی است ارزیابی علمی بهترین سریال ها از دید مخاطبان به تبیین درست مسئله و اتخاذ شیوه منطقی برای تحقیق پیرامون آن است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید