روزانه های سینمایی
کارنامه زود هنگام سینما در دولت یازدهم

کارنامه زود هنگام سینما در دولت یازدهم

روزنامه ارگان دولت با احتساب نادرست تاریخ آغاز به کار مدیران سینمایی در دولت یازدهم، کارنامه ۱۰۰ روزه سازمان سینمایی را بازخوانی کرد.

به موجب گزارش مزبور؛ موفقیت های دولت در زمینه سینما عبارت است از: انتخاب فردی با روحیه ای آرامش بخش به عنوان رییس سازمان سینمایی، بازگشایی خانه سینما و انتخاب مدیران شایسته برای فارابی و سینمای مستند و بالاخره انتصابی دبیری کار بلد برای جشنواره فیلم فجر

نویسنده محترم یادداشت این نکته را از یاد برده است که ۵ شهریور ماه نخستین روز صدور حکم رییس سازمان سینمایی از سوی وزیر ارشاد بود و هنوز تا مجال صد روزه فرصت زیادی باقی مانده است. اگر نویسنده یادداشت خویشتن داری به خرج می داد؛ می توانست در پایان صد روز اول، کارنامه عملی مدیران سازمان سینمایی را بهتر بازخوانی نماید.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • اول اینکه از توجه شما سپاسگذارم

    به عنوان نویسنده آن مطلب از شما دعوت می کنم بار دیگر به تیتر و مطلع یادداشت توجه بفرمائید و آنگاه متوجه خواهید شد که موضوع یادداشت عملکرد ۱۰۰ روزه آقای ایوبی نیست ؛ بلکه ۱۰۰ روزه دولت دکتر روحانی است که از روز تنفیذ محاسبه شده و دقیقا امروز (دوشنبه ) وارد ۱۰۰ روز نخست شده است.  به نظرم از همان روز اول همه فعالیت های هر دولتی به پای آن دولت نوشته می شود و انتخاب رئیس سازمان و باقی ماجراها از همین مقطع مورد قضاوت قرار می گیرد. پس موضوع یادداشت بحث ۱۰۰ روز اول سینما در دولت جدید است و نه مدیریت اقای ایوبی که به زعم من آدمی آرام و صبورند و همین آرامش به گمانم در درایت یک مدیر می تواند بسیار کارساز باشد. امیدوارم افکار عمومی درباره عملکرد مدیران قبلی هم تا یکروز قبل از حضور در دولت قضاوت درستی داشته باشند.

    • جناب عبداللهی متشکرم از اینکه حاشیه نویسی کوتاه بنده را خوانده ای. توضیح شما را به عنوان یک خواننده حرفه ای چندان قانع کننده نیافتم(اشکالی که ندارد؟). باز هم تاکید می کنم چنانچه دوره صد روزه مدیران محترم در سازمان سینمایی سپری شود آنگاه دست شما نیز برای بررسی کارنامه آنان بازتر و پرتر خواهد بود. به عنوان مثال می توان خوشبین بود که نتایج نشست های کارشناسی در کارگروهها به طرح ها و برنامه های عملیاتی منجر شود و همانطور که جناب ایوبی وعده داده اند، نظام و شیوه نامه حمایت از انواع فیلم ها  مشخص و معلوم شود. یادداشت بنده تلویحاً این پیام را در بردارد که صرف انتصاب افرادی موجه که کمالات آنها بر نویسنده یادداشت(و بنده) محرز است و معلوم نیست خواننده چقدر با آنها آشنایی داشته باشد،نمی تواند به عنوان دستاورد دولت یازدهم در حوزه سینما مورد تاکید قرار گیرد.
      با نظر شما در باره خصائل جناب ایوبی موافقم و خدا کند که اتفاقات خوبی را شاهد باشیم. مفتخر خواهم شد عملکرد این کمترین نیز از معاونت مرحوم سیف الله داد تا پایان دولت دهم از سوی کارشناسان و منتقدان فهیم در سه حوزه نمایش خانگی، توسعه فناوری و حوزه ریاست مورد واکاوی قرار گیرد تا از نظرات و دیدگاههای آنان بهره ببرم. خوشحال می شوم جناب عالی نیز متقابلاً یادداشت های بنده را مورد نقد قرار داده و اشکالات احتمالی را گوشزد نمایید.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید