روزانه های سینمایی
موضوع این مناظره بیات است

موضوع این مناظره بیات است

همین هفته گذشته بود که "روزانه های سینمایی" ضرورت مناظره در باره چالش های سینمای ایران را در برنامه ای که مدتی است شبکه اول سیما به روی آنتن برده است، مورد تاکید قرار داد.

امروز جمعه اولین برنامه با موضوع سینما در برنامه مناظره پخش می شود. موضوع این برنامه "سینمای جشنواره ای" است.! اقدام سیما برای پرداختن به سینما قابل تحسین است ولی روند برنامه حکم می کرد که موضوع مردم پسند و جدی تری در دستور کار قرار می گرفت.

موضوعاتی نظیر؛ نبود سینما در ۹۰۰ شهر و شهرستان، مداخله های غیر مسئولانه محافل قدرت در سینما، فقدان راهبرد و برنامه های عملیاتی مشخص در سیاست های کلان سینما، کاهش و ریزش نگران کننده تماشاگران سینما، مخاطرات سرمایه گذاری در سینما و ویدیو، بی شک جذاب تر از موضوع برنامه ای است که امروز در باره آن مناظره به عمل خواهد آمد.

از یاد نبریم که جشنواره های جهانی به اندازه گذشته به سینمای ایران توجه ندارند و روشنگری های گذشته در داخل نیز تا حد زیادی به اصلاح نگرش فیلمسازان منتهی شد. بنابراین موضوع سینمای جشنواره ای اصطلاحاً بیات شده است و در طرف های بحث و بینندگان شوقی را برنمی انگیزد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید