روزانه های سینمایی
آنچه در قسمت اول شاهگوش به چشم آمد

آنچه در قسمت اول شاهگوش به چشم آمد

توزیع قسمت اول "شاهگوش" نتوانست به اندازه "قهوه تلخ" موج اجتماعی ایجاد کند و مخاطبان تشنه و کنجکاو را راهی مراکز عرضه کند. مقایسه مدیری با میرباقری شاید قیاس مع الفارق باشد ولی نفوذ و برد رسانه ای این دو در رسانه ویدیو به اعتبار تیراژ و فروش سریال های آنها تا حدی قابل سنجش است. در زیر برداشت های کوتاه از قسمت اول مجموعه با هدف جلب اظهار نظر سایر کاربران به رشته تحریر در آمده است.

– سقوط حامد میرباقری به حوضچه ای که کله گوسفندها در آن گذارده شده بود، یک گاف بزرگ داشت. حامد بینی اش را با دست گرفت و به داخل حوضچه سقوط کرد. یک بازیگر حرفه ای واهمه ای از فرورفتن آب چنین حوضچه ای به حلقش ندارد.

– صدای احتمالاً دوبله اکبر عبدی نامفهوم بود و انرژی زیادی را از بیننده برای درک دیالوگ های او می گیرد.

– خوب است که اجرای جلوه های ویژه را کم کم یاد می گیریم ولی خدایی اش اجرای کامل و مو به موی تصادف عبدی با خودروی سواری در سکانس پایانی با فضای کمیک سریال همگون نیست و حس بدی را در بیننده بارور می سازد.

– در کلاس های درس دانشگاه دخترها و پسرها معمولاً جدا از هم می نشینند و آدابی را برای راحتی و حرمت دختران و بانوان رعایت می کنند.

– موتیف و سازبندی قطعات موسیقی در بعضی از صحنه ها یادآور فضای غم انگیز سریال "زیر تیغ" است و با حس و اتمسفر حاکم بر صحنه همخوانی ندارد.

– تماشای آگهی ها برای بیننده ها جنبه اجباری دارد مگر آنکه کاربر در منو یکراست به سراغ انتخاب صحنه ها برود.

– انتخاب مناسب دوربین دیجیتال حرفه ای ضمن آنکه ایجاد عمق میدان را برای تصویر برداری مهیا کرده، سر و شکلی سینمایی به اثر بخشیده است.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید