روزانه های سینمایی
شمشیر آخته باربی بر سر دختران ایرانی

شمشیر آخته باربی بر سر دختران ایرانی

عرضه انیمیشن "باربی و سه شمشیر زن" با جعل و تغییر عنوان فیلم، یکی از اتفاقات تلخ در شبکه ویدیویی کشور است. مراکز عرضه فیلم های ویدیویی در شهرهای مختلف کشور این روزها شاهد عرضه گسترده انیمیشنی هستند که توزیع آن خلاف فرهنگ و هنجارهای رسمی کشور است. صاحب نظران تعلیم و تربیت و نهادهای آموزشی و تربیتی به دفعات از ورود و عرضه هر گونه کتاب، اسباب بازی و فیلم که با محوریت شخصیت باربی است، ممانعت به عمل آورده و در مقابل تلاش شده است تا نمونه های وطنی و برگرفته از تاریخ و فرهنگ کشورمان به کودکان و نوجوانان معرفی شوند. باربی در یک کلام نمونه روشنی از سبک زندگی غربی و فرهنگ سرمایه سالاری است.

پوستر انیمیشن "کورین و سه شمشیر زن" تنها با تغییر جزیی در پوشش کاراکترها عیناً برگرفته از پوستر اریژینال اثر است که تعجب بسیاری از ناظران را به همراه داشته است.

به ظن قوی مرجع صدور مجوز این اثر تخریبی، مرکزی است که بارها صلاحیت آن در انجام چنین کاری مورد پرسش قرار گرفته و همین نمونه اخیر نیز برای اثبات این ادعا کافی است. 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام

    جناب فروتن عزیز،متاسفانه این روندتوزیع روبه افزایش است.وهیچ گونه عزمی هم جهت برخوردیاجلوگیری ازاین سیرتوزیع وجودنداردوبه قول دوستی دستهای پشت پرده حمایت میکنندازاین روش پخش..جدیدا هم عنوانی با نام راپونزل۳ عرضه گردیده فاقدهولوگرام ستادصیانت ومجوزی هم که ارائه شده مربوط به سال ۹۱ است واصلا ربطی به این محصول نداره.درپشت این والتهافقط مجوزوصاحب اثر وجودداره وهیچ اثری از شرکت توزیع کننده دیده نمیشه!!!!درصورتی که شرکتهای مهم ومعتبردرحال توزیع اینگونه عناوین هستند.با یکی از کارمندان این شرکتهای توزیع که صحبت میکردم حرفهای جالبی میزد،میفرمودنداگرماتوزیع نکنیم یه شرکت دیگه عرضه میکنه واستفاده این عناوین جوابگوی بسیاری از هزینه های موجوده….و حرفای دیگه ای  که بماند….  فقط متوجه شدم هم شرکتهای توزیع کننده واقف هستند به موضوع وهم شرکت معروفی که فعلا با زدوبند توانسته اکثراین محصولات رو بامجوز رسانه های دیجیتال عرضه کنه.فعلا که بعضی مسئولین محترمی که دراین رابطه بایدپاسخگو باشند خودرا به خواب زده اند ما که نتوانستیم بیدارشون کنیم(شخص بنده ازطریق فضای مجازی ایمیل و تلفنی به چندجا اطلاع دادم   دیدم عجب همه عزیزان خودشون رو به خواب زدند دیگه پیگیری نکردم.)

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید