روزانه های سینمایی
این داستان ادامه دارد

این داستان ادامه دارد

صدور اطلاعیه تازه ای از سوی اتحادیه صنفی موسسات ویدیو رسانه در روزهای گذشته نشان داد که کماکان فیلم های انیمیشن از سوی مرجعی غیر از سازمان سینمایی مجوز گرفته و در بازار توزیع می شوند. مشاهدات میدانی در مراکز عرضه نیز گویای انتشار عنوان تازه ای به نام "میگ میگ" است که در پوستر آن ۲۰۱۳ قید شده است. ناشر این اثر "کیمیا" است که پیش از این هم عنوان های دیگری را راهی بازار ساخته بود.

در آیین نامه "ساماندهی و توسعه رسانه ها و فعالیت های دیجیتال مصوب جلسه ۱۳۸۹/۵/۲۴ "که مستند صدور مجوز فیلم های انیمیشن است، هیچ اشاره ای به فیلم و اشکال مختلف آن نشده است و صرفاً به نرم افزار های رایانه ای و لزوم نظارت بر آنها تاکید و تصریح شده است. آنچه در عمل رخ داده است آن است که ناشران دیجیتال در سال های نخست با گنجاندن قطعات کوتاه انیمیشن و در یکسال اخیر با قراردادن فیلم های کامل انیمیشن در بسته های نرم افزاری و استفاده ابزاری از فتاوای مراجع عظام تقلید مبنی بر عدم رعایت کپی رایت آثار خارجی؛ بر خر مراد سوار شده و با دور زدن مقررات سینمایی کشور به یکه تازی و تجارت پر سود در بازار کالاهای فرهنگی مشغول هستند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید