روزانه های سینمایی
نسخه سه بعدی “عقاب ها”

نسخه سه بعدی “عقاب ها”

به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد تولد آمیتاپاچان ستاره مشهور هندی در نظر است نسخه سه بعدی فیلم معروف و قدیمی او "شعله" به نمایش عمومی گذارده شود. "شعله" در دهه ۵۰ در ایران نیز با استقبال گسترده علاقمندان سینمای هند روبرو گردید. نمایش نسخه سه بعدی فیلم هم ادای دین و احترامی به پاچان است و هم تجدید خاطره ای برای همه کسانی است که "شعله" را قله بالیوود و فیلم هندی می دانند.

در ایران پس از انقلاب تاکنون پربیننده ترین فیلم سینمایی "عقاب ها" بوده است. لابد اگر بنا باشد روزی به مناسبت تولد یا سالمرگ ساموئل خاچکیان فیلمی از او را با تکنیک سه بعدی بازسازی کنند، بی شک قرعه فال به نام "عقاب ها" خواهد افتاد.

اینکه چرا پس از عقاب ها فیلم دیگری نتوانسته است رکورد جذب بیشترین تماشاگر را جابجا کند، سوالی است که پاسخ آن را سینماگران ایرانی باید بدهند. سینماگرانی که در پرتو حمایت های مقرر طی سی سال گذشته کمتر بهانه ای برای ناکامی خویش در سبقت گرفتن از خاچکیان داشته اند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید