روزانه های سینمایی
کمک به سریال گستری

کمک به سریال گستری

سرمایه گذاری موسسات ویدیو رسانه در تولید و ساخت فیلم های سینمایی از اواخر دهه هشتاد باب شد. موسسات قرن ۲۱، هنرنمای پارسیان در زمره نخستین موسساتی بودند که بخت خود را با شرکت در سرمایه گذاری فیلم آزمودند تا بعداً در پخش و توزیع نسخه ویدیویی فیلم هم همه تمهیدات لازم را برای فروش هر چه بیشتر محصول به کار بندند.

موسسات معمولاً در محافظه کارانه ترین شکل تن به سرمایه گذاری در تولید فیلم داده اند و درصد مشارکت آنها حداکثر از ۴۰ درصد بالاتر نرفته است. به عنوان مثال در آخرین سرمایه گذاری صورت گرفته موسسه پارس ویدیو در ساخت فیلم سینمایی "رسوایی" 20 درصد هزینه تولید فیلم را تامین کرد.

از دیگر زمینه هایی که موسسات ویدیو رسانه در آن تمایل به شراکت نشان داده اند، تولید مجموعه و سریال برای نمایش خانگی است.

سرآمد چنین موسساتی بی تردید "گلرنگ رسانه" است. موسسه ای که صد درصد سرمایه مجموعه های "ویلای من" و "شوخی کردم" را در ابعاد مالی قابل توجهی تامین کرده و هزینه زیادی نیز برای جوایز سریال "ویلای من" متحمل شده است. اولین موسسه ای که به صرافت تولید مجموعه در نمایش خانگی افتاد و گفته می شود موفقیت سریال خارجی "فرار از زندان" در تصمیم آن بی تاثیر نبوده است، موسسه تصویر دنیای هنر بود که در تولید فصل اول "قلب یخی" مشارکت کرد و علیرغم شروع طوفانی این مجموعه تمایلی به ادامه همکاری در ساخت فصل دوم سریال نشان نداد.

همچنین خبرهای واصله حکایت از سرمایه گذاری موسسه "تصویر گستر پاسارگاد" در سریال "شاهگوش" دارد. اخبار تایید نشده گویای آن است که علاوه بر آقایان برومند و امامی، مشارکت ۲۰ درصدی موسسه" تصویر گستر پاسارگاد" نیز به کمک پروژه آمده است تا موسسه اخیر با جلب همراهی "پخش دنیای هنر" همچون گذشته، مدیریت بهتری را نیز بر توزیع محصول اعمال کند.

در روزهای آینده با توزیع قسمت های نخستین "شاهگوش" معلوم خواهد شد که میرباقری در نمایش خانگی هم رگ خواب تماشاگرش را در دست دارد یا آنکه …؟!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • آقای فروتن سریال جدید مهران مدیری شوخی کردم است نه شوخی نکن…

    موسسه تصویر گستر هم از بدو تاسیس با پخش دنیای هنر همکاری داشته…

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید