روزانه های سینمایی
هر کس به جای خود

هر کس به جای خود

"دولت هم نباید به عنوان رقیب بخش خصوصی حضور پیدا کند اما در خیلی از بخش‌ها و موسسات تابعه ما رقیب بخش خصوصی شده‌ایم. هم در بنیاد سینمایی فارابی دارد این اتفاق می‌افتد و هم در موسسه رسانه‌های تصویری که همه چیز باید سر جای خودش برگردد." بخشی از مصاحبه رییس سازمان سینمایی با خبرگزاری فارس

 

مصاحبه اخیر رییس سازمان سینمایی حاوی نکته مهمی است که بی شک آثار عملی آن را باید در آینده نزدیک مشاهده کنیم.

تصریح ایشان مبنی بر رقابت بعضی از موسسات تابعه سازمان سینمایی با بخش خصوصی و جلوگیری از این ادامه این وضعیت خبر مسرت بخشی است که انگیزه فعالیت را در بخش خصوصی تقویت خواهد کرد. شناخت و وقوف رییس سازمان سینمایی بر اساس اطلاعات و تحلیل های دریافتی طی یک ماه گذشته، قطعاً در اتخاذ چنین مواضعی بی تاثیر نبوده است و می توان خوشبین بود که به تعبیر ایشان همه چیز بر سر جای خودش برگردد.

جزییات و چگونگی رقابت موسسه رسانه های تصویری که در سالیان اخیر متاسفانه شدت گرفت بر مخاطبان هوشمند "روزانه های سینمایی" پنهان نیست. بنیاد سینمایی فارابی نیز همانند مرکز سینمای مستند و رسانه های تصویری باید از جلد تهیه کنندگی بیرون آمده و صرفاً نقش حامی را ایفا کنند.

فارابی اختصاصاً هنوز در بخش اجاره تجهیزات –rental – منشا خدماتی است که احتمالاً بتوان این دسته از خدمات را به بخش خصوصی واگذار نمود.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید