روزانه های سینمایی
این تصویر تحریک آمیز است

این تصویر تحریک آمیز است

اشغال نیم تای پایین صفحه اول یک روزنامه برای معرفی و تبلیغ سه عنوان فیلم خارجی برازنده این موسسه نیست؛ موسسه ای که اگر هم اصرار به تامین و عرضه فیلم دارد، حداقل باید در خدمت سینمای ایران و تولیدات آن باشد.

در شرایطی که صدای اعتراض بعضی از تهیه کنندگان از افت تیراژ محصولات نمایش خانگی و کاهش شدید درآمد شان از محل رایت ویدیویی به هوا بلند شده است و سرقت و تکثیر غیر مجاز موریانه وار کیان سینمای ملی را نشانه رفته است، انتشار آگهی هایی از این دست، نمک بر زخم پاشیدن است و سبب تحریک معترضان خواهد شد.

بله می دانم که همین موسسه برای فیلم های ایرانی هم کم مایه نمی گذارد و به شکل درخوری به معرفی آنها می پردازد، اما قبول کنیم که حمایت از فیلم ایرانی ماموریت و وظیفه ذاتی سازمانی است که سرمایه اولیه و ثابت آن از محل کمک های دولت فراهم شده است.

نگاهی به فیلم های منتشر شده خارجی اخیر، گویای ویژگی خاصی در آنها نیست و اگر یکی از آنها را استثنا کنیم-life of pi – که از بد حادثه پیشتر از تلویزیون پخش شده است، دو فیلم دیگر اصطلاحاً باکس آفیسی بوده و فاقد ارزش ها برجسته هنری هستند. خیر الکلام ما قل و دل

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • در حال حاضر مدتهاست که در سطح شهر اهواز کپی فیلم های ایرانی به چشم نمی خورد. البته بعید می دانم دلیل این مسئله مبارزه با قاچاقچیان باشد، جا افتادن فرهنگ استفاده از نسخه ی اصلی احتمالا باعث این اتفاق بسیار خوب شده است. البته سرقت فیلم ها توسط سایت ها البته نه به شدت گذشته همچنان ادامه دارد.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید