روزانه های سینمایی
گزینه علم و عمل

گزینه علم و عمل

یکی از اتفاقات خوب روزهای گذشته انتخاب دکتر حسین انتظامی به عنوان معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد بود. انتظامی در اصل دکترای مدیریت استراتژیک خوانده است و یکی از فعالان خوشنام و منصف مطبوعات ایران در دو دهه اخیر است. در حسن اخلاق و تدبیر او همین بس که در ادوار مختلف(پنج دوره) نماینده مدیران مسئول مطبوعات کشور در هیات نظارت بر مطبوعات بوده است و همه مدیران مسئول مطبوعات با گرایش های سیاسی مختلف با انتخاب وی به عدالت و نگاه حرفه ای اش مهر تایید زده اند. 

انتظامی از جمله پیشگامان روزنامه نگاری سایبر است و پس از توقف انتشار نسخه کاغذی روزنامه خبر آنلاین سالهاست که با تاسیس سایت "خبر آنلاین" به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی، یکی از پربیننده ترین پایگاه های اطلاع رسانی کشور را مدیریت می کند. وی سالهایی مدیر مسئول روزنامه همشهری و نیز موسس  روزنامه جام جم بوده است. 

انتظامی در سال های گذشته به جز کار حساس مدیریت بنگاه های مطبوعاتی و رسانه ای، از تدوین تجربیات حرفه ای خود غافل نماند و به تالیف کتاب هایی که در نوع خود می توانند فقر آشکار منابع "مدیریت رسانه ایران" را پوشش دهند، اهتمام ورزید. برای دانشجویان جوان رشته های علوم ارتباطات و مدیریت رسانه، خواندن کتاب های "ناوبری وب" و "نقطه" را توصیه می کنم. 
در بین اهالی رسانه انتظامی بیش از سایرین پیگیر پیش نویس لایجه نظام جامع رسانه های همگانی(اصلاح قانون مطبوعات) بوده و تلاش وافری کرده است تا با جلب نظر اهالی رسانه و تضارب افکار به غنا و جامعیت پیش نویس کمک کند. وی همچنین در سمینارهای مطبوعاتی الگوهای متفاوتی را برای ساماندهی بهتر توزیع مطبوعات ارائه کرده است و تاکید وی بر ایجاد بنگاه های چند رسانه ای به جای موسسات تک منظوره و تک محصولی است. 
سرانجام اینکه حسن انتخاب انتظامی با واکنش مثبت و امید افرین بسیاری از اهالی مطبوعات همراه گشت. امید که در دوران پیش روی فصل تازه ای برای روزنامه نگاری کشور بطور اعم و مدیریت بر رسانه ها بصورت اخص رقم خورد و مدل تازه ای از نظارت بر مطبوعات که شائبه ای از مداخله و حاکمیت نگرش های سیاسی خاص بر آن نباشد، ترسیم شود. 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۸ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام و احترام خدمت آقای میرمجیدی

    میخواستم بپرسم که مجموعه ۲۰ ویلای من پس چی شد؟شما ۱۹ مجموعه رو بدون وقفه توزیع کردین و به وعده هاتون عمل کردین ولی مجموعه آخر رو ۲ هفته هست که قراره توزیع کنید.از توزیع مجموعه ۱۹ سه هفته میگذره ولی خبری از مجموعه آخر نیست.کاری نکنید که سر یک مجموعه هرچی که رشته اید پنبه بشه و همه ی تلاش هاتون از بین بره.

    میشه لطف کنید تاریخ دقیق توزیع مجموعه ۲۰ رو بگید.گفته بودید هفته ی پیش ولی نیومد.لطفا پاسخگو باشید.

    با تشکر

  • با سلام و احترام

    توزیع مجموعه بیستم ویلای من که برگ آخر دفتر این پروژه است برای این هفته قول داده شده بود و اگر چهارشنبه‌ی ۲۷ شهریور را در این هفته حساب کنیم وفای به عهد کردیم.

    البته اهدای جوایز فراگیر مرحله دوم و قرعه‌کشی فراگیر مجموعه ۱۲ به بعد و سومین ویلا هنوز باقی است که به تدریج در حال اجرا است و گزارش آن را در مجموعه جدید شوخی کردم ارائه خواهیم داد.

    مجموعه گنج مظفر نیز از ابتدای مهر میهمان شبکه نمایش خانگی خواهد بود.

    با سپاس

  • آقای میر مجیدی

    شما گفته بودید هفته ی پیش مجموعه آخر ویلای من توزیع خواهد شد.حالا مشکلی نیست.پیش میاد.چهارشنبه منتظریم.

    با تشکر

  • آقای میر مجیدی لطفا بگید فیلم های خارجی رو از چه زمانی توزیع خواهید کرد؟ و اولین فیلم خارجیتون هوگو می باشد یا عنوان دیگر؟؟؟

    ممنون و متشکر

  • سلام گذشته با کیفیتعالی در سایت های دانلود موجود است پس مایی که می خوایم ارجینال بخریم باید بعد انها یی که دانلود میکنند نگاه کنیم؟؟؟

    انصاف است….!!!!!!

  • سلام آقای فروتن

    میشه بگین آیا هم اکنون به فیلم های خارجی و ایرانی که به شبکه خواهند آمد پروانه داده میشود یا اینکه متوقف شده تا مدیران جدید بیایندواگر این طوره از چه زمانی این کار دوباره شروع خواهد شد؟

    ممنون

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید