روزانه های سینمایی
قبل از دربی مطرح شد؛ شش تایی های سینما

قبل از دربی مطرح شد؛ شش تایی های سینما

اکران عمومی فیلم سینمایی "پل چوبی" و استقبال نسبتاً خوبی که از این فیلم پر ستاره به عمل آمده است، روحیه دوباره ای به کارگردانان شش فیلم تحریمی حوزه هنری داد تا دوباره گرد هم آیند و جشن اکران برگزار کنند و با صدور بیانیه ای از خجالت مرجع تحریم کننده دربیایند.

در بیانیه شش کارگردان استعفای دسته جمعی مدیران و افرادی خواسته شده است که استثنائاً در سازمان های وابسته به دولت کار نمی کنند. زیرا اگر غیر از این بود شاید به اعتبار تغییرات مدیریتی قریب الوقوع در سازمان های دولتی، خواسته این شش کارگردان بصورت خودکار عملی می گردید. در فهرست پیشنهادی اعلام شده برای استعفا؛ هم مدیران مسئول در دو نهاد عمومی وجود دارند و هم مسئولان صنفی که همراهی لازم را با معترضین نشان ندادند، سهل است به اردوی تحریم کنندگان پیوستند.

تعبیر جالب بیانیه صادره اخیر در بند پایانی آن است که البته برای طرفداران تیم آبی پوش پایتخت تداعی کننده یک خاطره تلخ تاریخی است. بخوانید:

"از همه‌ی سینماگران، منتقدین، خبرنگاران و، از همه مهم‌تر، سینمادوستان عزیزی که در این مسیر پر افت و خیز در کنار ما ماندند، از اکران هر شش فیلم ما استقبال کردند، و صدای اعتراض ما را، بلندتر و رساتر از آنچه می‌شد تصور کرد، همه جا منعکس کردند، صمیمانه تشکر کنیم. ما بدون حمایت و دلگرمی شما به اینجا نمی‌رسیدیم. هر یک از ما گلی را در دروازه حوزه هنری کاشتیم و بازی را شش بر صفر بردیم…"

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید