روزانه های سینمایی
قرعه فال به نام کدام فیلم می افتد؟

قرعه فال به نام کدام فیلم می افتد؟

"رسوایی" آخرین فیلم سینمایی ایرانی بود که قبل از آغاز به کار رسمی دولت یازدهم و نشستن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر صندلی اش، به بازار آمد و بی هیچ حرف و حدیثی با استقبال مردم روبرو شد.

اتفاق خوب دیگری که در دوازده روز گذشته شاهد آن بودیم، پرهیز از کثرت و تراکم فیلم در شبکه به مناسبت عید سعید فطر بود. رخدادی که اگر غیر از این بود می توانست به عاملی منفی برای همه فیلم ها بدل شود و در فروش آنها تاثیر گذار باشد. البته سارقان و کپی کاران که اشتهای سیری ناپذیری برای بلعیدن حق و حقوق دیگران دارند، از این واقعه خوشحال نیستند و تمایل داشتند همه فیلم هایی که از آنها برای توزیع در بازار نام برده می شد به دستشان می رسید و بساط عیش شان جفت و جور می شد.

این روزها با فروکش کردن تب عرضه فیلم های؛ ضد گلوله، رسوایی، حوض نقاشی، آدم آهنی و مرثیه برف، مخاطبان شبکه منتظرند تا ببینند اولین فیلم سینمایی ایرانی در دولت یازدهم کدام عنوان خواهد بود.

عده ای فیلم "اینجا آخر دنیا" را در نوبت توزیع می دانند و چشم انتظار تماشای اولین بازی الناز شاکر دوست در قاب سینما هستند(سال ۱۳۸۲). در اینصورت شاکر دوست در آخرین فیلم دولت دهم و اولین فیلم دولت یازدهم  ایفای نقش کرده است. بعضی هم "یه عاشقانه ساده" را کاندید کرده اند. استدلال این عده آن است که "تهران ۱۵۰۰" و "من مادر هستم" بی برو برگرد در هفته دوم شهریور به بازار خواهند آْمد.

گمانه زنی ها هر چه باشد، بزودی معلوم خواهد شد که قرعه به نام کدام فیلم ایرانی در دولت جدید خواهد افتاد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۵ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید