روزانه های سینمایی
کار فرهنگی وزیر سیاسی

کار فرهنگی وزیر سیاسی

در بین وزرای کابینه دکتر روحانی ، وزیر امور خارجه آقای دکتر جواد ظریف در فیس بوک صفحه شخصی دارد و نخستین پیام و یادداشتش پس از کسب رای اعتماد را در همین شبکه اجنماعی منتشر کرده است. دکتر ظریف اولین وزیری بود که در بخش خبری ساعت ۱۴ روز شنبه یعنی ساعتی پس از نشستن بر صندلی وزارت در تماس مستقیم با خبرنگار این بخش به سوالات وی جواب داد و از جمله در برابر این پرسش که آیا وی قصد دارد، دست به یک خانه تکانی اساسی در وزارت خارجه بزند؟ جواب داد در وزارت خارجه مدیران و کارشناسان حاذق و با تجربه ای وجود دارند که باید از آنها به عنوان سرمایه انسانی بیشترین بهره را برد.(قریب به مضمون)

نکته سنجان سخنرانی او را در صحن علنی مجلس – روز اخذ رای اعتماد – به  دلیل تسلط وی بر حوزه کاری و استفاده درست از فن خطابه و بیان، بهترین دفاعیه در بین وزرای پیشنهادی دانسته اند. این حسنات را اگر به اضافه مهارت او در تکلم به زبان دوم -انگلیسی- کنیم، حاصل جمع آن فردی مسئول در تراز یک شخصیت بین المللی خواهد شد.

دکتر ظریف به احتمال قوی در سمت وزیر امور خارجه و پیشبرد برنامه های دیپلماسی کشورمان باز هم در شبکه اجتماعی حضورش را با یادداشت های تازه، به رخ همتایانش در صحنه بین المللی خواهد کشید و صفحه او یکی از منابع قابل استناد و مطالعه برای دیگران خواهد شد.

مرور رمز و راز موفقیت های دیپلمات میانسال کشورمان در کسب مهارت های ارتباطی و برقراری روابط اجتماعی با استفاده از فن آوری های روز، می تواند سرمشقی برای سایر دولتمردان در سطوح مختلف مدیریتی باشد.

 

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید