روزانه های سینمایی
چهارشنبه ای کاملاً سینمایی

چهارشنبه ای کاملاً سینمایی

لابراتوارهای سینما برای چاپ کپی فیلم شب و روز پر کاری را می گذرانند. آنسوتر در حاشیه شهر هم واحدهای صنعتی تکثیر لوح فشرده تکثیر چند فیلم سینمایی و یک سریال را در دستور کار قرار داده اند تا اکران همزمان پنج فیلم سینمایی جدید در تهران و شهرستانها جامه عمل پوشد و ویترین بیش از ۳۰۰۰۰مغازه در تهران و شهرهای بزرگ آراسته به تازه ترین فیلم های ایرانی گردند.

هر قدر به دلیل فقر در زیرساخت های نمایش فیلم دست پخش کنندگان برای اکران فیلم بسته است و کپی فیلم در چنین بزنگاهایی از ۴۰ یا ۵۰ نسخه تجاوز نمی کند، در نقطه مقابل شبکه ویدیویی چنانچه اثر مرغوبی را در کف داشته باشد، می تواند صدها مرکز بالقوه فروش فیلم را هم با خود همراه سازد. هنوز فروش قسمت های اولیه سریال قهوه تلخ توسط فروشنده های سیار، و واحدهای صنفی غیر مرتبط از یادها نرفته است.ا

هیس دخترها فریاد نمی زنند، هیچ کجا هیچ کس، جابجا، فرزند چهارم و دهلیز عیدانه سینمای ایران به روزه داران است و شبکه نمایش خانگی هم، ده روز طوفانی را با فیلم های تازه اش رقم خواهد زد.

بازگشت نشاط اجتماعی ولو موقت از پی تحمیل دغدغه های معیشتی بر بخش قابل توجهی از مردم، مهمترین خواسته فعالان سینمایی و ویدیویی کشور برای اکران و عرضه یک دوجین فیلم جدید است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید