روزانه های سینمایی
تاوان این خون تا ابد ماند بر ما

تاوان این خون تا ابد ماند بر ما

فرارسیدن تاسوعا و عاشورای جگر سوز حسینی را به صاحب الزمان امام عصر (عج) و عموم شیعیان عالم سوگمندانه تسلیت می گویم.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • یادداشت امروز
    ایام محرم که چه عرض کنم دهه اول عزاداری عزیزفاطمه هم تمام شد و بازهم بی بهره ماندم از فیوضات این ایام…
    کاش لیاقت دلتنگیها و دلدادگی اقای "آزاده" و"مرد"مردان را داشتم و میداشتم.ای کاش  میتوانستم امروز ادعای "نوچه" و "ریزه خوار" بودن  عزاداران اش را داشتم. ای کاش …..
    ***************
    موضوع صحبت امروزم رو به "شدن"ها و "توانستن"ها  می خواهم معطوف کنم . به شدنهایی که این روزها حداقل در ویدئو رسانه غریب  مانده و کسی به آن  در حال حاظر با شرایط موجود تاوان و مجال نمیدهد .اگه روزی  روزگاری برای انجام و عرضه اثری درنمایش خانگی فقط میگفتیم :نه نمیشه …بستر مناسب مهیا نیست و محیط هموار نیست اما امروز با همه بسترسازی های فعلی و حداقل که در کشور موجود گردیده و گفتن "نه" کمی ملال اوراست.
    از اول محرم فقط شاهد محصولات سمعی وبصری تکراری سنوات گذشته بودیم که فقط با پک و وکیومهای جدید جلوه نوازی مینمودند اما از لحاظ کیفی و به روز بودن متاسفانه "تکرارو مکررات" را  به خودیدک میکشندد و به نوعی به شان وشعور مخاطب با ارائه اثاری تکراری و "زودپز" که همانند سریالهای مناسبتی تلوزیون  که تهیه کنندگان وکارگردانان را دم دمای محرم و یا رمضان به فکرساخت و تولید برنامه های مناسبتی مینمودند  و مینمایند و تا آخرین قسمت برنامه ملت، رسانه ملی،کارگردان،تهیه کننده ودریک کلام همه را در استرس مغروق مینمایند  تا  نهایت بدانند که آیا امسال اثر و سریال  ختم به خیر  میشود یا خیر، که  این آثار مذهبی ما هم  در ایام محرم نیز گرفتار همین ابتلائات هستند.
    الحمدالله امسال حداقل در چند روز گذشته فعل "توانستن" را  به نوعی توانستم صرف نمائیم  و بدعتی نو اما ارزنده  در تولید و ارائه اثار مذهبی در شبکه نمایش خانگی را خلق مودیم به نحوی که موسسه هنری سوره DVDتصویری حاج محمودکریمی را در چهارشب اول محرم امسال را سریعا وارد شبکه نمود و ثابت کرد که کار" نشد "ندارد.
    هرچند ریسک پذیری  چنین اموری از سوی موسسات کمتر اتفاق می افتد اما با حمایت نهادها وسازمانها ی فعال و موثر  دیدار" عزای حسینی "مجوز دار از سمت نمایش خانگی با توجه به پتانسیلها و قابلیتهای موجود در شبکه گسترده  ویدئویی بسیار مهم و لازم الدید بوده که با عرضه این اثر و اثار شبهای دیگر به نوعی نقطه ی عطفی برای ویدئو رسانه و برنامه ریزی جامعتر برای مناسبتها و برنامه های آتی و آینده شود و به نوعی مخاطب با دیدن اثاری با کیفیت صدا و تصویر بالا نسبت به هزینه ارائه شده خود برای خرید محصول احساس رغبت و تمایل مستمر نمایدو از بهره برداری محصول کسب فیض نماید.
    آری دوستان، باید پذیرفت که ارائه این اثار قابل و خواستنی   با همه سختی ها و دقتهای معمول در برابر محصولات رایتی و بی کیفیت  به نوعی مولفه هایی را برای همگان  به  اثبات میرساند که حتما برای ارائه اثر اورژینال این چنینی و مجوزدار اتاق  فکری قابل و درخور تحسین لحاظ گردیده و موسسه ارائه کننده اثر به خوبی نیاز جامعه مذهبی کشور را درک نموده . همچنین با ارائه این اثار غیر ازاینکه دست عوامل کم تجربه و سودجو  که با ارائه اثار ضعیف و بی کیفیت خود با نام "جدیدترین کار به روز فلان مداح معروف…" قصد سرکیسه کردن و بازی با احساسات  مذهبی مردم را دارند  با ارائه اثار توسط موسسات به نوعی ارزش مادی ومعنوی اثر هم برای مولف و هم برای موسسه و هم مردم به خوبی احساس  ورویت میگردد و در اخر محصول اورژینال "واقعا" این بار توسط موسسات  "آنلاین ویک زمان و به موقع" در کل کشور وبا برنامه ریزی دقیق توزیع  و"دیده" میشود.
    به امید حرکت وبرنامه ریزی امروز موسسات ارزشی شبکه نمایش خانگی  برای مناسبتهای  سالهای اینده ویدئورسانه .

  • جناب فروتن عزیز
    لطفا سری به سایت رسانه های تصویری بزنید. پکیج جشنی برای سه نسل به هیچ وجه برای فروش در سایت قرار داده نشد ومانند سایر قول های آقای عباسیان عملی نشد. لطفا بفرمائید ما چگونه باید این پکیج را تهیه کنیم؟

    • سلام
      از موسسه دولتی توقعی بیش از این نداشته باش.به نظرم باید تلفنی سفارش دهید. تیراژفقط دو هزار تاست. اکر امکان به تهران آمدن را نداری باید بسپاری برایت تهیه کنند.

  • جناب فروتن عزیز
    فقط نفس تولید این محصول و تبلیغات به راه انداختن که مهم نیست. من به شخصه هدف از تولید این آثار را وقتی قرار نیست به دست مردم برسد، درک نمی کنم.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید